۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۳۷۵
عالم اهل سنت مصر:

شیطان مسؤول همه گناهان انسان نیست

مفتی سابق مصر تاکید کرد که شیطان مسؤول همه گناهان انجام گرفته از سوی انسان نیست.
علی جمعه مفتی مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر با تبرئه شیطان از مسؤولیت تمامی گناهانی که انسان انجام می‌دهد تاکید کرد که بسیاری از گناهان، نشأت گرفته از نفس آدمی است و منشأ آن وسوسه شیطان نیست.

وی با حضور در برنامه «والله اعلم» گفت: ماه مبارک رمضان بزرگترین دلیل بر این سخن است که شیطان مسؤول تمامی گناهان انسان نیست زیرا در ماه رمضان شیطان به غل و زنجیر کشیده می‌شود اما با این وجود شاهد ارتکاب معاصی از سوی انسان هستیم.

از سوی دیگر شیخ خالد الجندی از علمای الازهر نیز خبر منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر آنکه وی فتوای تکیفر کسی را که به پیامبر اکرم(ص) سوگند یاد کند، تکذیب کرد.

شیخ خالد افزود: این سخنان صحیح نیست بنده تنها معنای حدیث پیامبر را که فرمود «هرکس به غیر خدا سوگند یاد کند مشرک است» را شرح دادم و سخنی پیرامون تکفیر بر زبان نراندم.

این عالم مصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله زکات غلات خاطر نشان کرد: هدف از زکات رعایت مصلحت فقیر است. بنابر این هر محصولی که با اشراف دولت برای اهداف تجاری کشت و بهره‌برداری شود حکم زکات ثمره و زراعت شامل آن شده و بایستی پرداخت شود./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات