۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۹۸۳۷۴
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

پایبندی به اخلاق مهم ترین شاخص نامزد اصلح است

استاد سطح عالی حوزه علمیه پایبندی به اخلاق را از مهم‌ترین شاخص های کاندیدای اصلح دانست و بر لزوم توجه به میزان پایبندی کاندیداها به قانون تأکید کرد.
حجت الاسلام سید حسین مومنی حجت الاسلام مؤمنی

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت انتخاب اصلح در انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: متأسفانه آنچه در این ایام مشاهده می شود بی اخلاقی محض در تبلیغات انتخاباتی است و مهم‌ترین موضوعی که باید درباره کاندیداهای ریاست جمهوری به عنوان یک ملاک مدنظر قرار داد پایبندی به اخلاق و مسائل اخلاقی است.

وی افزود: گاهی برخی افراد قولی می دهند و نمی توانند به آن عمل کنند اما برخی قسم می خورند و برخلاف قسم خود عمل می کنند که این موضوع بسیار نگران کننده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در دولت مستقر شاهد شکسته شدن قسم ها هستیم و از سوی دیگر التزام عملی به قانون و اسلام در آن دیده نمی شود که این موضوع از امضای سند ننگین آموزش 2030 یونسکو مشهود است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی عدم خیانت به آرمانهای قرآن و انقلاب را از ویژگی های کاندیدای اصلح دانست و خاطرنشان کرد: باید مردم کسی را انتخاب کنند که اهل خیانت نباشد که یک روز حرفی بزند ولی برخلاف آن عمل کند و نباید به کسانی که عدم التزام به ولایت، اسلام و قانون دارند اعتماد کرد.

وی اضافه کرد: اخلاق مداری، التزام به اسلام، ولایت فقیه و قانون مهم‌ترین ویژگی های فرد اصلح است و باید مردم این ملاک ها را مدنظر داشته باشند و بر این اساس انتخاب کنند.

این کارشناس دینی تأکید کرد: در مملکتی که براساس قرآن، سیره و روش اسلامی اداره می شود نمی توان به کسانی که التزامی به ولایت و قرآن ندارند اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی در ادامه ابراز کرد: در روایات دینی هم این مطلب وجود دارد که باید کسی را انتخاب کرد که ما را از شک به یقین برساند نه اینکه از یقین به شک برساند و باعث تزلزل در عقاید و آرمان ها ایجاد کند.

وی افزود: این عقایدی که کلی شهید پشت آن قرار دارند و به خاطر ایثار خانواده های شهدا، جانبازان و شهدای مدافع حرم حفظ شده اند نباید توسط عده ای از یقین به شک تبدیل شوند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: در مناظرات افرادی بودند که صالح و شایسته بوده و نشان دادند پایبند به اخلاق و ملتزم به قانون هستند و باید چنین افرادی انتخاب شوند که اعتقاد مردم را نسبت به نظام برنگردانند./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات