۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۹۸۲۳۵
مبلغ عرصه بین‌الملل:

دولت آینده باید کشور را به چشم انداز ۱۴۰۴ برساند

حجت‌الاسلام جهانگیری با اشاره به اینکه در آستانه «ایران ۱۴۰۴» هستیم، گفت: گام برداشتن به سوی رسیدن به اهداف چشم انداز ۲۰ ساله یکی از رسالت‌های مهم دولت آینده است.
حجت الاسلام جهانگیری سهروردی

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اشاره به این جمله رهبر معظم انقلاب که بعد از هر انتخابات می‌فرمایند‌«خدا را شاکرم به این حضور و از همه مردم به عنوان رهبر جامعه اسلامی تشکر می‌کنم»، گفت: این جمله حاکی از این است که مسؤولیت مسؤولان نسبت به مردم بعد از برگزاری انتخابات و حماسه حضور پرشور مردم، سنگین‌تر خواهد شد.

دولت میان موافقان و مخالفان خود فرق نگذارد

مبلغ عرصه بین‌الملل با تأکید بر اینکه هر دولتی که روی کار آمد باید پاسخگوی نیاز جامعه به ویژه فقرا و محرومان باشد، اظهار داشت: مسؤولان باید بدانند که هنگامی که روی کار آمدند، نماینده همه مردم هستند نه اینکه تنها به یک گفتمان خاص تعلق گرفته و نسبت به دیگر اقشار جامعه بی‌تفاوت باشند؛ بر این اساس دولت آینده باید برای همگان برنامه داشته باشد.

دولت آینده راهبرنده چشم انداز 20 ساله باشد

وی با اشاره به اینکه کشور در آستانه «ایران 1404» است، ابراز داشت: گام برداشتن به سوی رسیدن به اهداف چشم انداز 20 ساله یکی از رسالت‌های مهم دولت آینده است تا به وسیله محقق کردن آن سبب دلگرمی و شادمانی جامعه شود؛ دولت آینده باید بتواند گام‌های نهایی را در رسیدن به افق چشم‌انداز 20 ساله را محقق کند؛ اگر این مهم محقق نشود، مردم با ناامیدی خواهند پرسید «پس چشم انداز چه شد و چرا به آن نرسیدیم؟»

حجت‌الاسلام جهانگیری خاطرنشان کرد: مسؤولیت مسؤولان در دولت آینده در قبال مردم بسیار سنگین است؛ مردمی که علی رغم فتنه افکنی دشمنان و مشکلاتی که در زندگی دارند، ناامید نشده و به صحنه آمده و برای  آینده کشور خود تصمیم می‌گیرند و با این کار مشتی بر دهان دشمنان انقلاب اسلامی می‌زنند؛ مسؤولان و رییس جمهور در دولت آینده باید خود را مدیون و مرهون حضور مردم بداند.

برخی دستاوردهای ملی حضور حداکثری

مبلغ عرصه بین‌الملل به تبیین دستاوردهای ملی حضور حداکثری مردم در انتخابات پرداخت و ابراز داشت: یکی از دستاوردهای آن «تثبیت نظام» است، یعنی هر رأی به هر کاندیدایی که داده می‌شود به منزله رأی به نظام اسلامی است.

وی به دومین دستاورد ملی حضور حداکثری مردم در انتخابات اشاره کرد و عنوان کرد: از دیگر پیامدهای حماسه حضور مردم می‌توان به ناامیدی دشمن و امیدواری دوست‌داران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام جهانگیری سومین دستاورد ملی حضور حداکثری را اینگونه توصیف کرد: دشمنانی می‌خواهند بین نظام و مردم فاصله بیاندازند و نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهند، مشاهده می‌کنند همان مردمی که سال‌های اول انقلاب با شور و انگیزه پای کار بودند، هم‌اکنون نیز پس از گذشت سال‌ها از انقلاب باوجود مرارت‌ها و سختی‌ها به پای صندوق های رأی آمده و به نفع نظام جمهوری اسلامی رأی می‌دهند.

ساده زیستی و پاکدستی دو شاخصه مهم در حکومت اسلامی است

مبلغ عرصه بین‌الملل با بیان اینکه آموزه‌های اسلامی در جامعه حکمفرماست، ساده زیستی و پاکدستی را برای مسؤولان دولت الزامی دانست و گفت: حکومت اسلامی ما ریشه در حکومت نبوی و علوی دارد و به سوی افق حکومت مهدوی در حال حرکت است؛ این حکومت با آن پیشینه و آتیه‌ای که دارد، باید حاکمانش همه شاخصه‌های حکومت نبوی، علوی و مهدوی را داشته باشد که یکی‌ از شاخصه‌های مهم آن پاکدستی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مسؤولان باید روحیه جهادی داشته باشند، بیان کرد: امروزه در عرصه‌های رزمی و نظامی امثال سردار قاسم سلیمانی را داریم که لباس خاکی بر تن کرده و با دشمنان در فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران می‌جنگند؛ بنابراین باید در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و غیره نیز مسؤولانی داشته باشیم که اهل کار جهادی باشند و بدون منت برای رضای خداوند در جهت بهبود زندگی مادی و معنوی مردم تلاش کنند./841/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات