۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۲۱۴
در شماره ۴۲۱ و ۴۲۲ ماهنامه پاسدار اسلام می خوانیم؛

دفاع از رهبر انقلاب بر همه لازم است

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های ۴۲۱ و ۴۲۲ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام را منتشر کرد.
پاسدار اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های 421 و 422 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه فروردین 1396 را به مدیرمسئولی محمدحسن رحیمیان چاپ و روانه بازار کرد.

در این شماره با عناوینی همچون «بهار، جلوه جمال خدا؛ از آیت‌الله جوادی آملی»، «مهم ترین مانع مؤدب شدن به آداب الهی؛ از آیت‌الله مجتبی تهرانی»، «تسلیم در برابر امامان؛ از آیت‌الله سید احمد خاتمی»، «دفاع از رهبر انقلاب بر همه واجب است؛ از آیت‌الله مکارم شیرازی»، «منشور مدیریت علوی، درسنامه مدیران؛ از حجت الاسلام محمدتقی رهبر»، «الگوی جاودانه تاریخ؛ از حجت الاسلام عسگری اسلام پور» و «ناگفته هایی از ویژگی های مرحوم حاج سید احمد خمینی؛ از حجت الاسلام سید محمد سجادی» آشنا می شویم.

در صفحه چهاردهم ماهنامه پاسدار اسلام با عنوان «دفاع از رهبر انقلاب بر همه لازم است» گفت و گویی از حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره رهبر معظم انقلاب نقل شده که بخشی از آن چنین است: «من اولین بار در مشهد با ایشان آشنا شدم. ایشان آن وقت ساکن مشهد بودند. خیلی قبل از انقلاب بود که ایشان را دیدم. در مدرسه آشنا شدم. دیدم خیلی خوش بیان و خوش تحلیل هستند. هنگامی که ایشان برای رهبری انتخاب شدند، من از کسانی بودم که واقعا این انتخاب را انتخاب بجایی دیدم و حمایت کردم و همیشه وظیفه خودم می دانم که از ایشان حمایت کنم.

برای این که ایشان را فرد اصلحی برای مسأله رهبری می دانم. تجربه هم نشان داده که در مشکلات و بزنگاه ها تصمیمات ایشان راه گشاست و علاقه ایشان به انقلاب و حفظ مظاهر اسلامی واقعا مهم است. بعضی ها انقلابی هستند، ولی می گویند مظاهر اسلامی را فدای انقلاب کنیم، نه  ایشان هم انقلاب را حفظ می کنند هم مسائل اسلامی را، هم به مسائل حوزوی اهمیت می دهند.

من وظیفه خودم می دانم که از ایشان حمایت و پشتیبانی کنم و تا به حال هم عملا این را نشان داده ام. من عرض کردم فردی را اصلح از ایشان برای این جایگاه نمی بینم و بنابراین، لازم است همه برای حفظ اسلام، انقلاب و کشور، ایشان را تأیید کنند. تجربه هم نشان داده که واقعا ایشان مرد میدان هستند. ایشان از نظر علمی، فقهی و از نظر اطلاعات مختلف هم صلاحیت دارند. الحمدلله هم اطلاعات به روز خوبی دارند، هم اطلاعات علمی حوزوی».

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان به موضوعاتی همچون «نظری به جایگاه تاریخی که در آن به سر می بریم؛ از اصغر طاهرزاده»، «نگاهی به مهم ترین تحولات سیاسی منطقه؛ از سعدالله زارعی»، «پیروزی ترامپ و خوشحالی احزاب دست راستی؛ از غلامعلی سلیمانی»، «سلطه فکری صهیونیسم بر آمریکا چگونه شکل گرفته؛ از مجید صفاتاج»، «دیپلماسی دیجیتال؛ ابزار نفوذ رژیم صهیونیستی؛ از احمد بروایه»، «انقلاب بحرین؛ انقلاب فراموش شده منطقه؛ از مهدی حلفی» و «رسانه ملی بنام انقلاب و به کام انفعال؛ از محمدصادق کوشکی» اشاره کرد.

در قسمت دیگری از ماهنامه مقاله ای با عنوان نظری به جایگاه تاریخی که در آن به سر می بریم نوشته اصغر طاهرزاده به چشم می خورد. در بخشی از مقاله آمده است:

«انقلاب اسلامی یک حقیقت قدسی از جنس غدیر است و هر اندازه با آن انقلاب مأنوس باشیم راه ما به سمت حضرت حق گشوده تر خواهد شد، ولی نظام اسلامی که عبارت است از سه قوا و بخصوص نظام اجرایی که عبارت است از دولت، نسبت اش با آمدن دولت های متفاوت با انقلاب کم و زیاد هم می شود.

... با پیروزی انقلاب اسلامی مولودی با هویتی خاص متولد شد. ما حقیقتا با انقلاب اسلامی متولد شدیم و نسبت به انقلاب اسلامی حسی قدسی پیدا کردیم. هیچ وقت نباید انقلاب اسلامی را به عنوان پدیده ای صرفا سیاسی نگاه کرد، زیرا یک حقیقت غیبی است که به تاریخ ما آمده است». 

آنچه سعی شده در این مقاله به آن توجه شود، توجه به انقلاب اسلامی است که برای رسیدن به پنج هدف مهم و اساسی تشکیل شد و این انقلاب تلاش می کند با ایجاد تفاوت نگاه ذهنی و احساس حضور تاریخی در جامعه، به انسان معنایی جدید ببخشد و با کشف هوشیاری افراد و روشن ساختن مسیر درست آنها را از دوران غربی دویست ساله عبور دهد تا انسان به متعالی ترین حالت دست پیدا کرده و اصل وجود خویش را بیابد و نقش مؤثری در ایجاد جامعه اسلامی عادلانه داشته باشد.

«سیاست تا دیانت؛ از محمد صالح»، «خانواده در سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها؛ از زهرا احمدی»، «تأثیر آموزه های دینی در تقویت امیدبخشی؛ از حجت‌الاسلام محمد تقدیری»، «رابطه نیکوکاری با سعادتمندی؛ از اسماعیل نساجی زواره»، «اعتکاف؛ فصلی برای رویش؛ از حجت الاسلام سید جواد حسینی» و «شادی، ضرورت زیستن؛ از ابوالفضل طریقه دار» از دیگر عناوینی است که در این شماره به آنها پرداخته شده است.

در بخش پایانی این ماهنامه نیز عناوینی همچون «بلال حبشی، مقرب خورشید نبی اکرم صلی الله علیه و آله؛ از غلامرضا گلی زواره»، «نگاهی به حوادث اسفند 61 و فروردین 62؛ از  روح الله امین آبادی» و «نگاهی به تاریخ سینمای ایران؛ از عبدالحمید انصاری»  به چشم می‌خورد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های 421 و 422 ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه فزوردین ماه 1396 را در 70 صفحه و به قیمت 5000 تومان منتشر کرده است./907/ن ۶۰۲/ش

ارسال نظرات