۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۴۹۸۰۰۵
آیت الله سبحانی:

زائران از فرصت حج به خوبی بهره بگیرند

حضرت آیت‌الله سبحانی، سفر حج تمتع را بسیار مهم دانست و از زائران ایرانی خواست از فرصت فراهم شده به خوبی بهره بگیرند و از مسائل غیرضروری در این سفر دوریه کنند.
دیدار مسئولین سازمان حج و زیارت با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و آقای حمید محمدی، رییس سازمان حج و زیارت، از آغاز زائران ایرانی به حج تمتع استقبال کرد.

وی با اشاره به جایگاه معنوی حج تمتع اظهار داشت: حج تمتع فرصتی خوبی برای بهره مندی زائران از این سفر معنوی است و نباید این فرصت را به راحتی از دست داد و زائران باید قبل از اعزام مقدمات سفر را فراهم کنند تا دست پر به شهر  و دیار خود بازگردند.

 حضرت آیت‌الله سبحانی، حضور زائران ایرانی در حج تمتع را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: زائران باید قدردانی تک تک لحظه های حضورشان در حج تمتع باشند و بدانند که آن ها مهمان خدا هستند و به راحتی این فرصت ها برای هرکس فراهم نمی شود.

وی همچنین از کشور عربستان خواست نسبت به حق و حقوق زائران بیشتر توجه کند، و تصریح کرد: زائران، ضیوف الرحمن هستند و متولیان حج در عربستان باید این فرصت را مغتنم بشمارند و از زائران به خوبی پذیرایی کنند.

حفظ آرامش و رعایت نکات آموزشی از جمله توصیه های بود که حضرت آیت‌الله سبحانی به زائران ایرانی داشت و از آن ها خواست براساس آموزش های ارائه شده به انجام مناسک حج بپردازند.

این مرجع تقلید، توجه به واجبات را در حج بسیار مهم برشمرد و گفت: زائران در فرصت فراهم شده سعی کنند بیشتر واجبات خود را انجام دهند و انجام اعمال مستحبی مانع اجرای برنامه های واجب آن ها نشود؛ زیرا فریضه حج واجب است و مستحبات از اهمیت کمتری برخوردارند؛ بنابراین نباید به خاطر مستحبات واجبات کنار گذاشته شود.

وی در پایان از فراهم شدن زمینه اعزام زائران ایرانی به حج تمتع ابراز خرسندی کرد و از مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت جهت اعزام زائران و فراهم شدن مقدمات این سفر قدردانی کرد/۸۴۰/ 202/ص

 

ارسال نظرات