۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۹۷۹۷۳
حجت الاسلام و المسلمین عباسی ولدی:

زوج های جوان با سازگاری و خوش رویی به سعادت می رسند

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به صفات خانواده مورد عنایت خداوند، گفت: اگر خداوند خیز خانواده ای را بخواهد به آنها صفت سازگاری و خوش رویی اعطا می کند.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن عباسی ولدی، سخنران حرم حضرت معصومه(س) شامگاه امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه حضرت رسول(ص) می فرمایند« إذا أرادَ اللّه ُ بأهلِ بَيْتٍ خَيرا فَقّهَهُم في الدِّينِ، و وقَّرَ صَغيرُهُم كبيرَهُم، و رزَقَهُمُ الرِّفقَ في مَعيشَتِهِم، و القَصْدَ في نَفَقاتِهِم، و بَصّرَهُم عُيوبَهُم فيَتُوبوا مِنها، و إذا أرادَ بِهم غيرَ ذلكَ تَرَكهُم هَمَلاً».

وی افزود: حضرت رسول(ص) در این حدیث می فرمایند که«هرگاه خداوند خوبى خانواده اى را بخواهد آنان را در دين فقيه و آگاه كند، كوچك آنان بزرگشان را گرامى و محترم شمارد، در معيشتشان ملايمت و مدارا و در هزينه هايشان ميانه روى روزيشان كند، به عيب هايشان بينا گرداند و در نتيجه از آنها دست بكشند و توبه كنند؛ و اگر براى خانواده اى خوبى نخواهد آنان را به حال خود رها كند».

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: هر گاه خداوند بخواهد به خانواده ای خیر رسانده و خیر آنها را اراده کند در این خانواده دو صفت را قرار می دهد که نخستین این صفت ها سازگاری در زندگی است و در چنین خانواده ای زن با وجود این که شوهر توان مالی ندارد به او فشار نمی آورد و در مقابل نیز شوهر مراعات همسر خود را کرده و با او سازگاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: در ابتدای انقلاب زمانی که زوج های جوان به دیدار امام خمینی(ره) می رفتند، امام خمینی(ره) پس از اینکه خطبه عقد آنها را می خواندند، آنها را نصیحت کرده و می فرمودند«بروید با یکدیگر بسازید».

وی افزود: همانطور که بیان شد خداوند وقتی خیر خانواده ای را اراده می کند اولین صفتی که به آنها می دهد سازگاری است و دومین صفتی که خداوند به چنین خانوادهای می دهد خوش رویی است.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: خانواده ای که این دو ویژگی را دارد مشکل نخواهد داشت اما خانواده هایی که از این دو صفت محروم هستند به معنای واقعی کلمه خانواده نیستند حتی اگر عنوان خانواده را داشته باشند زیرا خانواده بدون این عنصر کانونی برای آرامش نیست و نمی تواند نیازهای اعضای خود را تأمین کند در نتیجه خیلی زود استحکام و استواری خود را از دست می دهد.

حجت الاسلام عباسی ولدی با تأکید بر اینکه خانواده مورد عنایت خدا به دنبال تجمل گرایی نبوده بلکه در هزینه ها میانه رو است، گفت: میانه روی در هزینه ها عزت خانواده را حفظ کرده و زندگی آنها را شیرین می کند.

وی یادآور شد: آخرین ویژگی ها و صفات خانواده مورد عنایت خداوند این است که چنین خانواده ای عیوب خود را دانسته و با آگاهی نسبت به عیوب اقدام به توبه و حرکت در مسیر حق می کنند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات