۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۹۷۸۷۹
در گفتگو با رسا تشریح شد؛

چشم انداز مؤسسه خورشید حیات

مؤسسه فرهنگی «خورشید حیات» با هدف توسعه برنامه های پژوهشی و برای پاسخگویی به نیازهای اقناع نشده فرهنگی در حوزه اندیشه دینی در سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است.
خورشید حیات

حجت‌الاسلام حسین احمدی شاهرودی رییس مؤسسه خورشید حیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی و حضور دین در عرصه‌های مختلف جامعه عطش درک معارف اسلامی را دوچندان ساخت، گفت: هرچند فهم عمیق این معارف خواست عمومی اقشار مختلف جامعه بود، اما الگوهای تجربه شده در غرب از یک سو و تقابل دین با اندیشه‌های نو در برخی موارد نیاز بازنگری و اداره نو از معارف دینی برای جوانان را شدیدتر ساخت.

رییس مؤسسه خورشید حیات به تشریح تاریخچه و فعالیت‌های این مؤسسه پرداخت و اظهار داشت: توسعه برنامه های پژوهشی برای پاسخگویی به نیازهای اقناع نشده فرهنگی در حوزه اندیشه دینی سبب شد مؤسسه فرهنگی «خورشید حیات» با مجموعه‌ای از نیروهای کارآمد تحت اشراف اینجانب در سال 94 فعالیت خود را آغاز کند که با ثبت انتشارات خورشید عصر، پژوهش در حوزه دین و چاپ کتب دینی از مهم‌ترین اقدامات این مؤسسه محسوب می‌شود.

چشم انداز مؤسسه خورشید حیات

وی ادامه داد: مؤسسه خورشید حیات در راستای رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای تولید علم و نظریه پردازی و بازسازی علوم انسانی بر اساس ارزش‌های اسلامی، استفاده بهینه از تجارب سه دهه انقلاب اسلامی در زمینه علوم انسانی و بهره‌گیری از توان نیروی انسانی موجود در این زمینه برای دستیابی به بهترین الگوی کاربردی علمی، آموزشی و فرهنگی برای فرهیختگان و عموم مردم در سراسر جهان، درصدد به کارگیری کاربردی ترین الگوهای علمی در علوم انسانی به ویژه مدیریت، حقوق، سیاست و اقتصاد اسلامی و فقه‌النظام در سطح فرهیختگان و ورود به تمام شبهات در سطح عمومی بوده و با ایجاد سیستم‌های ارزشی مدرن در مقام بیان معارف مذهب تشیع است.

خدمات مؤسسه خورشید حیات

استاد احمدی شارودی با اشاره به اینکه مؤسسه خورشید حیات در بخش فعالیت‌ها، نهادها، ارگان‌های فرهنگی و امور خانواده به عرضه محصولات علمی و فرهنگی می‌پردازد، عنوان کرد از جمله محصولات این مؤسسه می‌توان به گردآوری، تألیف و تدوین مقالات، ترجمه، ویرایش، ویراستاری، طراحی و صفحه‌آرایی، مشارکت در برگزاری همایش‌ها اشاره کرد.

رییس مؤسسه خورشید حیات خاطرنشان کرد: همچنین برپایی همایش‌های فرهنگی، طراحی سایت، ایجاد کتابخانه برای سازمان‌ها و تشکیل چادر‌های درمانی و قرار دادن یک مبلغ برای پاسخگویی شبهات مردم در آن به مناسب‌های مختلف، پاسخگویی به شبهات اعتقادی مردم از داخل و خارج از کشور از طریق فضای مجازی، فعالیت‌ گسترده در شبکه‌های مجازی با ایجاد دو کانال تلگرامی با رویکرد عمومی و تخصصی و همچنین اینستاگرام در مقام پاسخگویی به سؤالات و شبهات با بیان معارف حقه از دیگر فعالیت‌ها و محصولات این مؤسسه است.

وی تعداد کارکنان در این مؤسسه خورشید حیات را 20 نفر خواند و بیان کرد: افراد در این مجموعه از اساتید محقق و اهل قلم حوزه علمیه قم هستند که بخشی از آنها در بخش پاسخگویی به شبهات فعالیت کرده و بخش دیگر در تدوین آثار فقهی، اصولی و اعتقادی کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدی شاهرودی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی ابراز داشت: اخیراً در مؤسسه سعی بر این است که کتاب‌هایی که به چاپ می‌رسد «جیبی» باشد تا فرهنگ کتابخوانی رواج پیدا کند و کتاب‌ها بیشتر و راحت تر در اختیار مردم قرار گیرد.

رییس مؤسسه خورشید حیات با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه این مؤسسه احیای معارف دین در داخل و خرج از کشور است، گفت: این مؤسسه به دنبال آن است که فرهنگ دینی را احیا کرده و در راستای فقه‌النظام و دغدغه‌هایی که رهبر معظم انقلاب در حوزه خانواده و جوانان دارند، گام بردارد.

گفتنی است، از کتاب‌هایی که از سوی این مؤسسه به چاپ رسیده است می‌توان به کتاب‌های، عطر ولایت، عطر نبوی، عطر فاطمی، عطر حسنی و عطر حسینی» اشاره کرد؛ همچنین شروح «اصول فقه، جواهرالبلاغه و المنطق» نوشته استاد احمدی شاهرودی نیز از دیگر کتب منتشر شده از سوی مؤسسه خورشید حیات است.

علاقه‌مندان برای در جریان قرار گرفتن از دیگر خدمات و بهره‌مندی از مقالات علمی می‌توانند به سایت http://Khorshidhayat.com  مراجعه کنند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات