۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۴۹۷۷۹۸
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

ولایت مداری و اخلاق آیت الله صابری در جامعه بازخوانی شود

حجت الاسلام رضوی مهر گفت: پشتیبانی بی نظیر آیت الله صابری همدانی از مواضع رهبری زبانزد خاص و عام بود و هرگاه سخن می گفت از روی عشق، توانمندی علمی و بالندگی رهبری را از معجزات خداوند می دانست.
آیت الله صابری همدانی

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله صابری همدانی به آیه ۱۱ سوره مجادله اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند کسانی را که ایمان آورده‌اند و کسانی را که علم به آنان داده شده درجات عظیمی می‌بخشد.

وی افزود: مرحوم آیت الله صابری همدانی از جمله افرادی بود که در داخل و خارج از کشور با حکم امام راحل سفرهای بلند مدت تبلیغی داشت و وی از جمله افرادی بود که ۱۵ سال امام جمعه استانبول ترکیه بود.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: آن مرحوم در زمینه ادیان و مذاهب شناخت کامل داشت و متفکر بی نظیری محسوب می شد و دارای تالیفاتی وسیع بود که تاریخ مفصل همدان و تفسیر سوره کوثر و خاطرات انقلاب و تعلیقه و شرح بر کتب اصولی حوزه از آن جمله هستند.

وی با بیان این که آیت الله صابری همدانی دارای وزانت علمی و اخلاقی و شخصیتی فراملی بود، گفت: وی در مناظرات علمی و عقیدتی با مسیحیت و سایر مذاهب اسلامی تبحر خارق العاده ای داشت.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب افزود: این فقیه دو دوره نمایندگی خبرگان را به خود اختصاص داد و روحیه شرشار از خلاقیت و مولد محتواساز در امور فرهنگی و اجتماعی بود.

وی رحلت این عالم نستوه را ضایعه ای تاسف بار برای حوزه های علمیه دانست و گفت: رحلت این عالم بزرگوار، ضایعه اسفبار و مصداق این عالم مصداق فرمایش امام علی است که می فرماید «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْ ءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ». هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود.

عضو هیات رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ابراز داشت:‌ طلاب و فضلای همدانی مقیم قم ارتحال وی را به رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله نوری همدانی و سایر مراجع عظام تقلید تسلیت می گویند.

وی ابراز داشت: آیت الله صابری همدانی دوران طولانی را در بستر بیماری به سر برد و پس از تحمل رنج بیماری طولانی روز گذشته دیدار حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری

حجت الاسلام رضوی مهر افزود: مراسم تشییع این عالم ربانی روز دوشنبه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سوی حرم حضرت معصومه(س) با حضور مردم انقلابی و شاگردان و ارادتمندان وی برگزار می شود و سپس در کنار مضجع شریف کریمه اهل بیت به خاک سپرده خواهد شد.

وی تصریح کرد: بدن این عالم به خاک سپرده می شود اما اخلاق، علم و عمل وی هرگز از ذهن ها و خاطره ها فراموش نخواهد شد، وی در دوران انقلاب پیام رسان امام به اقصی نقاط ایران اسلامی بود و همچنین در کشورهای متعدد از جمله آلمان، ترکیه، آذربایجان و لندن توانست پیام رسان انقلاب اسلامی باشد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: وی عضو بعثه حج رهبر معظم انقلاب و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه محسوب می شد و از آیت الله صابری همدانی آثار مکتوب فروانی باقی مانده است، در آخرین ملاقات با وی که همراه با تعدادی از طلاب مقیم قم به عیادت شان رفته بودیم وی با اشک چشم مقتل خوانی می کرد و می گفت اکثر کشورهای جهان را به عشق رساندن پیام اسلام ناب محمدی رفتم و در میزگردهای علمی شرکت جستم و از هر کوی و برزن به خاطر حفظ اسلام سردرآوردم ولی هیچ کدام ارزش روضه خوانی برای اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) را برای من ندارد.

وی افزود: نباید بعد سیاسی و علمی آیت الله صابری، بعد معنوی ایشان را مکتوم بگذارد می بایست بعد معنوی آیت الله صابری برای جامعه بازخوانی شود.

حجت الاسلام رضوی مهر اظهار داشت: پشتیبانی بی نظیر ایشان از مواضع رهبری زبانزد خاص و عام بود و هرگاه سخن می گفت از روی عشق، توانمندی علمی و بالندگی رهبری را از معجزات خداوند می دانست.

وی در پایان گفت: آیت الله صابری همدانی بروز و ظهور رهبری در مدیریت بحران ها را موید به فیض الهی و امداد الهی می دانست و از این رو در دوران بیماری پیک هایی از سوی رهبری برای عیادت وی در منزل او حضور یافته و در هر سفر این عالم انقلابی می گفت که سلام من را به رهبری برسانید./301/979/ب1

ارسال نظرات