۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۷۰۶
امام جمعه شهر زنگی آباد:

کتابخوانی باید به عنوان یک ارزش برتر به مردم معرفی شود

حجت الاسلام سیفی گفت: باید تحولی در کشور ایجاد شود که موضوع کتاب و کتابخوانی رونق پیدا کند، بنابراین مسؤولان باید مبانی برای این موضوع مطرح و آن را فرهنگ سازی کنند.
حجت الاسلام ابراهیم سیفی

حجت الاسلام ابراهیم سیفی امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: با توجه به اینکه در دین مبین اسلام و فرهنگ تشیع بر روی مطالعه و کتابخوانی تاکیدات فراوان داشته اند و در قرآن و دین نیز به آن سفارش شده است، متاسفانه کشور ما درصد کمی از آن را به خود اختصاص داده است از این رو برای یک کشور انقلابی، جهادی و کشوری که الگوی کشورهای اسلامی قرار می گیرد مطلوب نیست.

وی افزود: از این رو باید تحولی در کشور ایجاد شود که موضوع کتاب و کتابخوانی رونق پیدا کند، بنابراین مسؤولان باید مبانی برای این موضوع مطرح کنند و آن را فرهنگ سازی کنند که موضوع فرهنگ امروزه بسیار از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام سیفی خاطرنشان کرد: همچنین باید به شکل و دسته بندی کتاب نیز پرداخته شود که این امر در فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی نیز اهمیت دارد و مفید است و باید از شرایط جدید استفاده کنیم.

امام جمعه زنگی آباد اظهار داشت: کتاب باید به وسیله رسانه معرفی شود که این کار بسیار کم در کشور انجام می شود، همچنین رسانه بخش عظیم و جامعی از کارها را در بحث کتاب می تواند انجام دهد که امیدوار هستیم در دولت آینده این کار انجام شود و رسانه انجام وظیفه کند.

وی در پایان گفت: متاسفانه در کشور ما قدر و ارزش کتاب را نمی دانند و دولت باید تلاش کند و ایجاد انگیزه کند و به عنوان یک ارزش برتر به مردم معرفی شود تا در خانواده به آن اهمیت دهند./302/866/ب1

ارسال نظرات