۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۴۹۷۶۶۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان خبر داد؛

فعالیت یک هزار مبلغ در ترویج فرهنگ زکات در لرستان

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به فصل برداشت و کشاورزی، گفت: در جهت ترویج و تبیین فرهنگ پرداخت زکات ۱۰۰۰ مبلغ در سراسر استان لرستان مشغول فعالیت هستند.
زکات

حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات بیان داشت: پرداخت این مهم سبب زدودن فقر در جامعه می شود.

وی با بیان اینکه تزکیه نفس از جمله آثار فردی پرداخت زکات است، افزود: افزایش مال و روزی از دیگر برکات پرداخت این واجب الهی و توجه به آن به عنوان یک ارزش است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان به نقش مبلغان در عرصه پرداخت زکات اشاره و عنوان کرد: در راستای نهادینه سازی فرهنگ پرداخت زکات 1000 مبلغ در سراسر استان مشغول فعالیت هستند.

وی اولویت مبلغان اعزامی را بیان واجبات و آثار و فواید پرداخت این مهم عنوان کرد و گفت: مبلغان در آگاهی بخشی به مردم در زمینه زکات و آثار و برکات آن نقش بسزایی دارند.

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: اوقاف استان با دعوت از مبلغان غیربومی هر سال در ایام تابستان در زمینه نهادینه سازی فرهنگ زکات ایفای نقش می کندو با فراهم کردن زمینه تبلیغ مبلغان از ظرفیت این افراد در نهادینه سازی و حفظ ارزشها بهره مند می شویم.

وی یادآور شد: مبلغان اعزامی در  بقاع متبرکه، روستاها و مناطق محروم استان مستقر و با نهادینه سازی ارزشها در جهت ترویج زکات فعالیت می کنند و با بیان آیات و روایات اهمیت پرداخت این مهم را عنوان می کنند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان بیان داشت: حضور مبلغان در بقاع متبرکه و ارتباط با مردم به ویژه نسل جوان فرصتی را فراهم می کنند که آحاد مردم به صورت مستقیم پاسخ سؤالات خود را در زمینه های مختلف فردی و اجتماعی دریافت کنند و مبلغان نیز در این عرصه نقش تبلیغی خود را با توجه به ضروریات جامعه ایفا کنند./302/9459/ب1

ارسال نظرات