۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۹۷۵۷۸
آیت الله مکارم شیرازی مطرح کرد؛

لزوم پرهیز از پراکندگی در فعالیت های فرهنگی

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: برای تأثیرگذاری بیشتر فعالیت های فرهنگی باید از پراکنده کار کردن در این حوزه ها پرهیز شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با تولیت مسجد کوفه ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در توسعه این مسجد، در سخنانی اظهار کرد: هر ساله عاشقان و زائران زیادی برای زیارت به مسجد کوفه می آیند و اجرای طرح های توسعه برای رفاه حال زائران بسیار مهم خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعامل مراکز مهدوی را مهم عنوان کرد و افزود: همانگونه که تعامل بین عتبات مقدسه برکات بسیار زیادی به همراه داشته است، ایجاد تعامل بین مراکز فعال در عرصه مهدویت نیز برکات بسیاری به همراه خواهد داشت.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز زمان پراکنده کاری نیست، بیان کرد: ما در اطراف کشور مراکز مهدوی بسیار زیادی  فعالیت می کنند و اگر این مراکز با یکدیگر ارتباط مستمری داشته باشند می توانند توطئه های دشمنان را خنثی سازند.

وی با اشاره به احداث مرکز مهدوی جنب مسجد مقدس جمکران، افزود: مسجد مقدس جمکران محلی برای عبادت است و ضرورت داشت یک مرکز فرهنگی در کنار این مسجد به فعالیت های فرهنگی بپردازد.

تولیت مسجد کوفه نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به حضور میلیون ها زائر در مسجد کوفه، اظهار کرد: احداث صحن حضرت ابوطالب به مساحت ۱۶ هزار متر مربع یکی از مهمترین طرح های توسعه مسجد کوفه است.

وی ادامه داد: با اتمام این طرح خدمات رسانی به زائران از کیفیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

محمد حمید سعید با اشاره به امضا تفاهم نامه بین مسجد مقدس جمکران و مسجد کوفه، تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه دو مسجد فعالیت های فرهنگی مشترکی در مناسبت های مذهبی و بویژه سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) اجرا خواهند کرد./۸۵۸/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات