۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۵۲۰

واکنش تند عالم اهل تسنن به هجمه مقام سعودی علیه مهدویت

رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت درباره هجمه جانشین ولیعهد عربستان علیه مساله مهدویت و ایران به شدت واکنش نشان داد.
ماهر حمود، دبيرکل اتحاديه علماي حامي مقاومت اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود رییس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد قدس صیدای لبنان از سخنان جانشین ولیعهد عربستان درباره امام زمان(عج) و جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرد و گفت: اظهارات جانشین ولیعهد درباره اینکه نمی توان با ایران تفاهم کرد چرا که در انتظار مهدی(ع) بوده و درصدد نشر تشیع است، خلط مباحث سیاسی و دینی به شمار می آید و در مباحث دینی فقط کارشناسان امر باید سخن بگویند.

وی افزود: همه مسلمانان در اینکه مهدی(ع) مصلح است و در آخر زمان ظهور می کند تا جهان را پر از ظلم و جور را سرشار از عدل کند، اتفاق نظر دارند و  تنها در برخی ویژگی های آن اختلاف هست. درباره این مساله نیز باید همانند سایر مسائل اختلافی عمل کرد.

ایران از مساله مهدویت برای وحدت جهان اسلام استفاده می کند

این عالم اهل تسنن با اشاره به اینکه در پرتو وحدت امت اسلامی می توان نیمه پر لیوان را مشاهده کرد، اظهار داشت: انتظار مهدی(ع) و پایبندی ایران به این مساله به معنای نشر تشیع نیست بلکه آنچه از امام خمینی و همچنین آیت الله خامنه ای مشاهده می کنیم این است که مساله مهدی(ع) در راستای وحدت مواضع اسلامی جهانی علیه استکبار آمریکایی و رژیم صهیونیستی و اشغال فلسطین استفاده می شود.

شیخ ماهر حمود خطاب به مسلمانان شیعه و سنی تصریح کرد: هزاران مسلمان از قرن اول و دوم هجری در ویژگی های مهدی و ظهور دچار اشتباه شدند و بر همین اساس بود که بسیاری از افراد ادعای ظهور کرده ولی این مساله هنور اتفاق نیفتاده است.

وی همگان را به عدم عجله در اظهارنظر فراخواند و ادامه داد: از مسلمانان می خواهیم ویژگی های منتسب به امام مهدی(عج) را به خوبی بررسی کنند تا مبالغه صورت نگیرد و علامت های ظهور برای همه مسلمانان واضح باشد که می توان از اعلام ظهور امام در کعبه و باز شدن زمین علیه ارتش مقابل ایشان نام برد.

جنگ عربستان علیه حوثی ها به دلیل شعار «مرگ بر آمریکا» است

رییس اتحادیه علمای مقاومت اختلاف میان ایران و عربستان به دلیل مساله مهدویت و همچنین شیعه بودن را تأسف آور خواند و تأکید کرد: اگر این مساله صحت دارد پس چرا توافق ایرانی ـ سعودی در زمان شاه وجود داشت؟ چرا عربستان از دولت زیدیه در یمن حمایت می کرد؟ چگونه می توان روابط گرم آمریکا و عربستان را تفسیر کرد؟ چرا عربستان علیه یمن و حوثی هایی که اعتقادات شیعیان اثنی عشری را دنبال نمی کنند، حمله‌ور شده است؟

وی خاطر نشان ساخت که واقعیت این است که انصارالله شعارهای سیاسی متناقض با سیاست های عربستان به ویژه شعار «مرگ بر آمریکا» سر می دهند.

شعارهای جوامع سنی باید مبتنی بر شریعت اسلامی باشد

شیخ ماهر حمود افزود: اگر ما به عنوان اهل تسنن و جماعت بخواهیم برادران شیعه خود را به دلیل آنچه اشتباه می دانیم، مورد پرسش و حسابرسی قرار دهیم باید مذهب را کامل درباره خود و کشورمان اجرا کنیم و شعارهای اساسی ما نیز مبتنی بر شریعت اسلامی باشد، اما آیا هر آنچه به اسم اهل سنت و جماعت صورت می گیرد، به اسلام مرتبط است؟

این عالم اهل تسنن ادامه داد: همپیمانی و سرسپردگی با رژیم صهیونیستی، توطئه علیه فلسطین و مقاومت، محاصره غزه، جنگ علیه یمن، تخریب و سرقت ثروت های سوریه، کشتار در عراق، تجاوزهای مستمر علیه ارتش مصر، قتل های قبیله ای در لیبی از نمونه های این مساله است. هم اکنون نیز زندانیان قهرمان فلسطینی در زندان های صهیونیستی اعتصاب غذا کرده اند و هیچ محکومیتی از سوی پادشاهان و دولت ها و اتحادیه عرب در قبال این مساله انجام نمی گرفته است.

وی با اشاره به جبهه گیری مسلمانان اظهار داشت: هم اکنون دو اردوگاه وجود دارد؛ اردوگاهی که به آمریکا و اسرائیل و نقشه های آنها در منطقه و جهان سرسپرده است و اردوگاه دیگر که مقاومت را در پیش گرفته و بارها پیروز شده است ولی متاسفانه شاهد دروغ پراکنی و گمراه کردن افکار عمومی علیه مقاومت هستند./980/ب960/د

ارسال نظرات