۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۹۷۵۱۵
آیت‌الله ایمانی:

تعرض به نیروهای نظامی و انتظامی بدترین شیوه برای کسب رأی است/ بازی‌های سیاسی را کنار بگذارید

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: تعرض به نیروهای نظامی و دفاعی بدترین کار است که آدم بخواهد برای جلب موقعیت یا کسب مقام و ارزش نیروی نظامی و دفاعی را تضعیف بکند چقدر ارتش، بسیج و سپاه خدمت و فداکاری کرده است، چوب حراج به این نیروها نزنید.
آیت الله ایمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در محل شبستان امام خمینی(ره) سومین حرم اهل‌بیت(ع) برگزار شد، گفت: در دو قرن اخیر، نظام سلطه پیوسته از طریق نفوذ در ارکان مدیریت کشور به فکر تملک منافع و چنگ‌اندازی بر امکانات و منابع روی زمینی و زیرزمینی کشور ما بوده است.

وی در ادامه افزود: دشمن با شیوه‌های مختلف از طریق نفوذ این عمل را دنبال می‌کرده و انجام می‌داده است، یکی از موارد آن مسئله قرارداد تنباکو بود که در دوران پایان قرن سیزدهم این قرارداد امضاء شد و به دنبال آن شبکه‌ای گسترده از انگلیسی‌ها در کشور به وجود آمد.

آيت‌الله ایمانی اظهار داشت: در عصر ما قانون کاپیتولاسیون، یعنی مصونیت قضایی برای آمریکائیان مقیم کشور بود، در هر دو مرجعیت برخورد کرد با نفوذ، آن روز مرحوم میرزای بزرگ شیرازی فتوای لغو قرارداد را امضاء کردند و بعدها هم امام راحل علیه کاپیتولاسیون موضع گرفتند.

وی ادامه داد: طبعاً در هر دو مورد و موارد دیگر پیشکش‌هایی از سوی استعمار به دولت‌مردان ارائه می‌شد و از طریق آن پیشکش‌ها نفوذ شکل می‌گرفت، این قضایا گذشت و سپری شد که این ایام متعلق به همان است یعنی بیست و سوم اردیبهشت جریان لغو قانون کاپیتولاسیون در سال 58 در مجلس شورای اسلامی است و در مسئله 1279 هم که جریان لغو امتیاز تنباکو توسط مرحوم میرزای بزرگ شیرازی بوده است ، این نشان می‌دهد که عامل بیدار و بیدارگر در کشور مرجعیت بوده و رصد کارها به دست آن‌ها بوده است.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: متأسفانه در دوران خود ما یک کاپیتولاسیون دیگری اما در بعد فرهنگی و سیاسی انجام گرفت آن‌هم در پستوی وزارت خانه در بین چند وزیر سند 2030 امضاء شد ، سند 2030 سندی است که نظام سلطه از طریق یونسکو آن را به کشورها تحمیل و دیکته می‌کند و از طریق آموزش و پرورش نفوذ خودش را عملیاتی می‌سازد.

وی یادآور شد: در جمعه 27 /12/95 من به طور مفصل درباره سند 2030 در خطبه‌های جمعه صحبت کردم و تذکر دادم و بعد هم از تهران به من پیغام دادند که ما مواد را می‌آوریم ببینید اگر جایی از آن اشتباه است بگوئید این‌ها اشتباه است تا اصلاح بشود.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: من که می‌دانستم این کار عملی نیست گفتم کل سند اشتباه است نه یک ماده و دو ماده ، ما چه نیازی داریم که بخواهیم از یونسکو سند بگیریم، ما سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش داریم، احتیاجی به سند یونسکو نیست، از اول تا آخرش اشتباه بود، اگر اشتباه نبود چرا رفتید در پستوی وزارت خانه آن را رونمایی کردید.

وی خاطرنشان کرد: آن روز این سند هنوز ابلاغ نشده بود که من عرض کردم، یعنی هنوز معاون اول رئیس‌جمهور این سند را برای اجرا ابلاغ نکرده بود، رونمایی شده بود که من در خطبه‌های جمعه گفتم اما دریغ از اینکه یکی از روزنامه‌ها به‌عنوان تیتر اول از این موضوع یادکرده باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس ابراز کرد: یا نمی‌فهمیدند که این سند چه خساراتی به بار می‌آورد یا اگر می‌فهمیدند از بالا به آن‌ها اشاره‌شده بود که این کار را انجام ندهید و این عمل را نداشته باشید.

وی تصریح کرد: تعجبم از هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان مجلس است، از صحبت‌های آنان در مجلس شگفت‌زده شدم، آیا شما نمی‌فهمیدید سند 2030 در این مملکت رونمایی شده و توسط معاون اول برای اجرا امضاء شده که هیچ عکس‌العملی نشان ندادند و گذاشتند تا رهبری به میدان بیایند و بعد عکس‌العمل نشان بدهند.

امام‌جمعه شیراز خطاب به نمایندگان مجلس گفت: اگر می‌دانستید و عکس‌العمل نشان ندادید چه عرض کنم و اگر نمی‌دانستید بازهم چه عرض کنم! نتیجه معلوم است! نمایندگانی که باید تمام قراردادهای بین‌المللی را تصویب بکنند و به دولت بگویند بعد که مقام معظم رهبری بعد از ابلاغ اعلام می‌کند همه به دست و پا می‌افتند، این می‌گوید من نبودم، آن‌هم می‌گوید من نبودم.

وی ادامه داد: پس چه کسی بود؟ چه بدبختی هست در این مملکت؟ اگر سند است چرا تشکیلات فرهنگی ما آن را امضاء نمی‌کند؟ چرا مخفیانه آن را رونمایی می‌کنند ؟ مگر ما شورای عالی انقلاب فرهنگی نداریم؟ مگر ما مجلس شورای اسلامی نداریم؟ این‌ها مسائلی است که خیلی برای ما شبهه انگیز است، ما می‌گوییم ممکن است یک سری قراردادهای دیگری هم علیه این ملت و مملکت ببرند امضاء بکنند و اجرا بکنند و کسی نفهمد.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: یک امام‌جمعه جنوب کشور 27/12/95 اعلام موضع می‌کند روی قرارداد 2030 اما هیأت رئیسه مجلس کی اعلام موضع می‌کند؟ نمایندگان ما کجا هستند؟ از این جناح‌بازی‌های دست‌بردارید، از این مسائل سیاسی بیرون بیانید و به فکر این ملت محروم بینوا باشید.

وی ادامه داد: آینده این مملکت را ببینید، مردم خسته شدند از این حرف‌ها، این چپ است، این راست، این اصولگرا است، مردم می‌گویند ما مسلمانیم، ما نظام جمهوری اسلامی را قبول کردیم، ما زیر سایه رهبری می‌خواهیم زندگی کنیم ، این حرف مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تأکید کرد: مردم زندگی می‌خواهند، معیشت مردم باید تأمین بشود، شما به شهرک صنعتی شیراز سر بزنید ببینید چقدر کارخانه‌های تعطیل شده است، مردم که دارند در کوچه و بازار مصاحبه می‌کنند می‌گویند بروید به فکر نان ما باشید.

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: تعرض به نیروهای نظامی و دفاعی بدترین کار است که آدم بخواهد برای جلب موقعیت یا کسب مقام و ارزش نیروی نظامی و دفاعی را تضعیف بکند چقدر ارتش، بسیج و سپاه خدمت و فداکاری کرده است، چوب حراج به این نیروها نزنید.

وی ادامه داد در این دوره از انتخابات شوراها، کسانی تأیید صلاحیت شده‌اند که از طرف دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به‌عنوان صاحبان سابقه در مراجع قضایی و دارای زندان معرفی‌شده بودند، یعنی کسی که زندان رفته حالا به خاطر مسائل مختلف تأیید صلاحیت شده است.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: شورای شهر و روستا را سیاسی نکنید ، این شوراها، شورای تخصصی و صنفی است و می‌خواهد کار مردم را انجام دهد، آن‌ها در جناح‌های سیاسی را نیندازید.

آیت‌الله ایمان خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: لیست که می‌خواهید بدهید به سراغ انسان‌های به‌دردبخور مردم بروید، سیاسیون را کنار بگذارید، دو بار انحلال شورا در برنامه شما بوده است، بار سوم به ثبت نرسانید.

وی در پایان گفت:  با توجه به کثرت کاندیداهای شورای شهر و روستا افراد شایسته و درخور انتخاب را برگزینید و فارغ از قومیت‌گرایی و هم‌زبانی رأی بدهید./۲۰۲/۹۱۹/ب۱

ارسال نظرات