۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۹۷۵۰۲

تجمع اعتراضی فرهنگیان و معلمان قم در اعتراض به امضای سند ۲۰۳۰

جمعی از معلمان و فعالان تربیتی امروز پیش از خطبه های نماز جمعه قم، با تجمع در مصلای قدس اعتراض خود را به امضای خاموش سند ۲۰۳۰ اعلام کردند و خواستار جلوگیری از این نفوذ فرهنگی شدند.
تجمع اعتراض به امضای سند ۲۰۳۰ تجمع اعتراض به امضای سند ۲۰۳۰ تجمع اعتراض به امضای سند ۲۰۳۰ حجت الاسلام صفرپور

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا، جمعی از معلمان و فعالان تربیتی امروز پیش از خطبه های نماز جمعه قم، با تجمع در مصلای قدس اعتراض خود را به امضای خاموش سند 2030 اعلام کردند و خواستار جلوگیری از این نفوذ فرهنگی شدند.

حجت الاسلام صفر پور از معلمان پیشکسوت و نماینده این جمع صد نفره در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه گفت: فرهنگیان، اساتید و دانش آموزان امروز در محکومیت سند ننگین 2030 یونسکو که مورد هشدار جدی رهبر معظم انقلاب قرار گرفت در مصلا تجمع کردند.

وی با اشاره به بیانیه فرهنگیان معترض افزود: اجانب خصوصا آمریکا در نیم قرن اخیر کوشش داشته و دارند تا فرهنگ، برنامه های فرهنگی، علمی و ادبی ما را از محتوای اسلامی، انسانی و ملی خود خالی  و به جای آن که فرهنگ استبدادی و استعماری بنشانند.

این معلم پیشکسوت با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که جمهوری اسلامی ایران زیر بار سندهایی همانند 2030 نمی رود، اظهار داشت: این مجموعه ها تحت نفوذ قدرت های بزرگ مستکبر هستند، این ها به چه حقی برای کشورها تکلیف معین می کنند.

وی ادامه داد: خدا ما را به نعمت ولایت فقیه متنعم کرد تا در عصر جاهلیت مردن راه صلاح و رستگاری را پیدا کنیم و سرباز امام زمان(عج) باشیم، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر نهیب هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در گرما گرم فضای سیاسی و انتخاباتی اذهان را متوجه مسائل مهم فرهنگی کرد.

حجت الاسلام صفرپور با بیان این که رهبر انقلاب سال ها نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار دادند و مسؤولان را به برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت ها برای دفاع از فرهنگ ایران اسلامی توصیه کردند، ابراز داشت: متأسفانه امروز شاهد امضا و ابلاغ سند 2030 و کنار گذاشتن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سوی دولت هستیم که نشان از عدم توجه به هشدارهای رهبری و خواست عمومی ملت است.

وی عنوان کرد: فرهنگیان، اساتید و معلمان با تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب برای حفظ و حراست از سنگرهای فرهنگی و تعلیم و تر بیت و جهاد مستمر در صحنه های فرهنگی به عنوان سربازان جنگ نرم در برابر تهاجم دشمنان اعلام می کنیم که سند 2030 را سندی خفت بار و مستند به فرهنگ ضد دینی غربی می دانیم و اجازه نمی دهیم بلایی بر سر فرزندان و خانواده های ما بیاورند.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: اجازه نخواهیم داد که مستشاران خارجی بر آموزش و پروش ما نظارت کنند و با کاپیتولاسیون دیگر مانند دوران طاغوت، عزت و غیرت مردم ایران را زیر پای کفار و اجانب لگد مال کنند.

وی اضافه کرد: در پیروی از منویات رهبر انقلاب اجازه نمی دهیم که طبق این سند ننگین در مدارس همجنس بازان کلاس های آموزشی داشته باشند و نوجوانان معصوم را با مفاهیم نادرست و با باورهای غلط تربیتی دچار تعارض روحی و فکری کنند.

حجت الاسلام صفرپور گفت: با هر سندی که سبک زندگی اسلامی، حیا و عفت فرزندان ما را دچار خدشه کند مقابله می کنیم و از این سند که بهانه حقوق بشر و تساوی جنسیتی در پی قبح زدایی از ارزش هاس اسلامی و ایرانی ما است تبری می جوییم.

وی افزود: طبق این سند تمام اطلاعات آموزش و پروش باید به یونسکو اعلام شود که این چیزی جز جاسوسی برای دشمنان با امکانات خودی نیست، به مسؤولان دولت و آموزش و پرورش در این زمینه هشدار شدید داده و خواستار سریع اشتباهات گذشته هستیم./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات