۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۴۹۷۴۸۸
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم خبر داد؛

اجرای طرح خادم برای ‌آموزش خدمات امدادی به خانواده ها

گل فشان با بیان این که در زمینه آموزش از سال گذشته طرح خادم آماده شده است، گفت: با آموزش های مداوم برای خانواده های می توان از وقوع خسارت های جانی در حوادث جلوگیری کرد.
گل فشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد گل فشان مدیرعامل عامل جمعیت هلال احمر استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که هلال احمر سازمانی مردم نهاد است، گفت: هلال احمر بر اساس توان و حضور داوطلبان و جوانان ارائه خدمات خود را برای مردم کشور دارد.

وی افزود: یکی از برنامه های مهم هلال احمر در سال گذشته پوشش برنامه اربعین در داخل و خارج است، مجموعه استان قم به جهت موقعیت خاصی که دارد در اربعین بسیار فعال بوده است، مجموعه هلال احمر قم در موکب های گوناگونی خدمات امدادی ارائه کرده است.

گل افشان با بیان این که سال گذشته بالغ بر 73 هزار نفر مورد ویزیت پزشکان و مجموعه کادر درمانی در کربلا  قرار گرفتند، اظهار داشت: حضور امدادگران هلال احمر در برنامه های مذهبی همچون اربعین بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از روز چهارشنبه بالغ بر 250 نفر از امدادگران، داوطلبان و جوانان به زائران و مجاوران مسجد مقدس جمکران ارائه خدمت می کنند که 5 هزار و 840 نفر مورد ویزیت واقع شدند، بسیاری از افراد به صورت سرپایی خدمات دریافت کردند و 29 نفر روانه بیمارستان شدند.

مدیر جمعیت هلال احمر استان قم با بیان این که در نوروز 96 امدادگران با قوت و قدرت ارائه خدمات دادند، ابراز داشت: در مجموعه هلال احمر استان دارای معاونت جوانان هستیم که آموزش های لازم را می بینند تا در مواقع مورد نیاز و حوادث ارائه خدمات کنند.

وی عنوان کرد: جمعه گذشته شاهد سیل و صاعقه دراستان بودیم که با توجه به اطلاع رسانی خوب هواشناسی عزیزان آماده به کار برای خدمت رسانی به مردم بودند، اگر حضور و آمادگی وجود نداشت قم هم همانند برخی استان ها دارای تلفات می شد، بالغ بر 28 نفر از مردم گرفتار سیل شدند، دو خانواده با خودرو گندرفتار شدند که امدادگران خدمات لازم را ارائه کرد.

گل فشان خاطرنشان کرد: در امداد استان خراسان رضوی و آذربایجان غربی در زلزله و سیل فعال بودیم وارائه خدمات دادیم، ارائه خدمات نشان دهنده این است که هلال احمر استان قم آمادگی لازم را دارد، در زمینه آموزش از سال گذشته طرح خادم آماده شده است.

وی اضافه کرد: مربیان ما خانه به خانه برای آموزش های خاص حضور پیدا می کنند، با آموزش های مداوم برای خانواده های می توان از وقوع خسارت های جانی در حوادث جلوگیری کرد؛ آموزش ها به صورت رایگان به مردم صورت می گیرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات