۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۳۹۰
آیت الله دری نجف آبادی:

پیوند عمیق مردم با علما و روحانیان ناگسستنی است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه پیوند عمیق مردم، علما و روحانیان ناگسستنی است، گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی با نقشه ها وتوطئه های شوم خود به دنبال تفرقه میان مردم و حوزه های علمیه هستند.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک عصر امروز در آیین تلبس طلاب حوزه های علمیه استان مرکزی که در مجتمع حوزوی خاتم الانبیا(ص) اراک برگزار شد، بیان کرد: روحانیان  باید از فرصت های ارزشمندی که دراختیار دارند در مسیر تشریح دستاوردهای نظام بهره مند شوند.

روحانیان نباید خود را درگیر جناح بازی های سیاسی کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه پیوند عمیق مردم، علما و روحانیان ناگسستنی است، گفت: امروز شاهدیم دشمنان نظام اسلامی با نقشه ها وتوطئه های شوم خود به دنبال تفرقه میان مردم و حوزه های علمیه هستند و ملت هوشیار ایرن اسلامی به خوبی در مقابل آنان ایستادگی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه روحانیان نباید خود را درگیر جناح بازی های سیاسی کنند، اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طلاب و روحانیان باید با تلاش و برنامه ریزی های پسندیده، خود را به علوم دینی و همچنین مسایل روز دنیا تجهیز کنند و سبب خیر و برکات فراوان در کشور شوند.

تجمل گرایی در زندگی روحانیت جایی ندارد

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه تجمل گرایی در زندگی روحانیت جایی ندارد، گفت: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر از قبیل شیخ فضل الله نوری، آیت الله مدرس، شیخ عبدالکریم حائری، آیت الله بروجردی و امام راحل روحیه مجاهدت را در خود تقویت کرده و با جان و دل از ارزش های دین مبین اسلام صیانت کنند.

وی خاطر نشان کرد: روحانیت با فضیلت به عنوان شاگردان مکتب امام زمان (عج) و مشعل فروزنده این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حضور این قشر از جامعه در تمام عرصه‌های مختلف کشور همواره چون چراغی فروزان، نقشه های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را برهم می زند.

قناعت باید در زندگی جامعه روحانیت موج بزند

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه قناعت باید در زندگی جامعه روحانیت موج بزند، تصریح کرد: علما و روحانیان در هر زمینه‌ای باید الگوی اقشار مختلف جامعه باشند و ساده‌زیستی این قشر از جامعه سبب گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های امام راحل بر پایه موازین دین مقدس اسلام و مذهب تشیع است، اظهار داشت: طلاب و روحانیان همواره در راه رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی پشتیبان مردم و ولایت فقیه بوده اند و به خوبی توانسته اند در این مسیر به وظیفه خود عمل کنند.

شایان ذکر است، در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه‌های علمیه استان مرکزی 67 طلبه از شهرستان های اراک، ساوه، محلات، خمین و شازند به لباس روحانیت ملبس شدند.

به گزارش رسا، پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 25 حوزه علمیه در سه سطح یک، 2 و سه در استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند./۲۰۲/۸۴۲/ب۱

ارسال نظرات