۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۹۷۳۷۹
مدیر حوزه های علمیه استان کرمان:

فرهنگ، بستر رشد تمام امور جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی گفت: فرهنگ بستری است برای رشد بسیاری از امور از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی و اخلاقی که همه در بستر آن رشد می کنند.
حجت الاسلام حسین الله وردی

حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی، مدیر حوزه های علمیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: در بحث فرهنگ بسیاری از بزرگان معتقد هستند که بستر فرهنگ بستری است برای رشد بسیاری از امور از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی و اخلاقی که همه در بستر فرهنگ رشد می کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان تصریح کرد: اگر مسؤولان اهتمام داشته باشند در مسأله فرهنگ، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد از این رو اقتصاد نیز در بستر فرهنگ دینی رشد می کند و اگر به فرهنگ توجه بسیار شود دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و دشمن نیز کاری نمی تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: الزاماتی که در مسائل فرهنگی وجود دارد از جمله نباید از آن حد و حدودی که در قانون اساسی است فراتر رود و باید آنها را براساس برداشتهایی که از جامعه دارند در میدان عمل انجام دهند.

مدیر حوزه های علمیه استان کرمان افزود: از این رو باید مسائل فرهنگی را بر اساس اقتضائات جامعه انجام دهند و همیشه آنها را براساس شرایط جدید مطرح کنند تا مردم متوجه شوند که این مسائل قدیمی نیستند بنابراین تغییر می کنند و دینی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی در پایان گفت: رفتار کارگزاران دولت بر مردم تاثیرگذار است از این رو ما باید از کارگزارن شروع کنیم؛ بنابراین مردم زمانی که یک دوگانگی درجامعه می بینند سرخورده می شوند از این رو اگر مسائل فرهنگی را از فضای ادارات و با انتخاب دولتمردان شایسته شروع کنیم این سر خوردگی از بین می رود و در این راه موفق می شویم./۳۰۲/۸۶۶/ب۱

ارسال نظرات