۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۹۷۳۴۷
مدیر حوزه های علمیه ایلام:

دشمن در فضای مجازی به دنبال شبهه افکنی است

مدیر حوزه های علمیه ایلام با بیان این که دشمن در فضای مجازی به دنبال شبهه افکنی است، گفت: روحانیان و طلاب باید با فعالیت گسترده در شبکه های مجازی، دشمنان را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناامید کنند.
حجت الاسلام مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه ایلام امروز در جمع طلاب استان با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، به بحث غیبت اشاره کرد و اظهار داشت: امام دوازدهم به اقتضای پاره ای از مقدرات الهی بیش از پنج سال در بین مردم حضور نداشت و از آن پس تاکنون در دو مرحله غیبت صغری و غیبت کبری از دیدگان عموم پنهان مانده است و مردم از فیض زیارت آن حضرت بی بهره شده اند.

وی با بیان اینکه بنا به اعتقاد شیعه امام زمان(عج) هر چند ازدیدگان غایب است، اما در جامعه حاضر است و ناظر بر رفتار و اعمال انسانها است، گفت: در جاهایی که نیاز باشد آن حضرت از طرق خاص از راهنمایی و مشکل گشایی جامعه دریغ ندارد و به امید خدا در فرصتی که مناسب باشد و اراده الهی تحقق یابد ظهور خواهند کرد.

مدیرحوزه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام پایبندی جدی به مبانی و معیارهای دینی و انسانی را مهمترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت امام عصر(عج) دانست و خاطرنشان کرد: آنچه که از روایات و دستورات اسلامی استفاده می شود این است که مهمترین رسالت شیعیان در عصر غیبت پایبندی جدی و عمیق به مبانی و معیارهای دینی و انسانی است.

وی ادامه داد: در روایتی از امام صادق(ع) دستوری که به منتظران حضرت داده شده علاوه بر حالت انتظار دو اصل اساسی بیان شده است، اول رعایت تقوا و پرهیزگاری از محرمات الهی و دوم آراسته شدن به برجستگی های اخلاقی و انسانی که این دو اصل مورد سفارش امام صادق(ع) مهمترین وظیفه منتظران واقعی تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی به تلاش دشمن برای توسعه و گسترش شبهه درباره فرهنگ مهدویت اشاره کرد و ابراز داشت: طلاب و روحانیان نقش مهمی در خنثی كردن توطئه های دشمنان دارند.

مدیر حوزه های علمیه ایلام با تأکيد بر این که طلاب و روحانیان باید بيشتر به تبيين مسأله مهدویت بپردازند٬ گفت: حوزه های علميه باید با برگزاری جلسات و دوره های آموزشی، بيشتر به تبيين و بررسی شبهات مهدویت پرداخته و همچنین روحانیان با حضور در مساجد و تکایا این مباحث را برای مردم نیز روشن کرده و آنها را نسبت به تحرکات دشمن و توطئه های شوم آنها نسبت به امر مهدویت در جامعه آگاه سازند.

وی در پایان فضای مجازی را یکی از ابزارهای مهم دشمن در راستای ایجاد شبهات در زمینه مهدویت دانست و گفت: روحانیان و طلاب باید با فعالیت گسترده در شبکه های مجازی، دشمنان را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناامید کنند./۸۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات