۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۴۹۷۲۹۹
مدیر مدرسه علمیه الیگودرز:

تقویت علم و دانش راه مقابله با انحرافات است

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز جهل را ریشه همه انحرافات عنوان کرد و گفت: تقویت علم و دانش راهی برای مقابله با انحرافات و خنثی سازی هجمه ها و آسیبهای اجتماعی است.
فرهنگ مهدوی

حجت الاسلام ابوالفضل اسماعیلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، انتظار فرج را افضل اعمال دانست و بیان کرد: انتظار یک عمل است و منتظران ظهور باید زمینه ظهور منجی عالم بشریت را فراهم کنند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به وجود انحرافات در زمینه مهدویت افزود: وجود انحرافات ریشه در جهل و نادانی دارد.

وی علم را چراغ هدایت و راهنما دانست و خاطرنشان کرد: وجود علم، تقویت دانش و آگاهی در جامعه موجب ریشه کن شدن انحرافات و مقابله با آسیبهای حاصل از آن می شود.

حجت الاسلام اسماعیلی علما و روحانیت را دایه دار سربازی امام زمان(عج) عنوان کرد و گفت: این قشر در جهت آگاهی بخشیدن به جامعه برای خنثی سازی آسیبهای حاصل از انحرافات ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه گروه اندکی به صورت تخصصی در حوزه مهدویت دارای علم و دانش هستند، گفت: از علل رواج انحرافات نداشتن آگاهی لازم از سوی روحانیان است.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز با اشاره به اینکه اطلاعات برخی در حوزه مهدویت در حد آحاد مردم جامعه است و این اطلاعات در حد منبر و سخنرانی است، گفت: با ورود به عمق مباحث مهدویت شاهد وجود انحرافات و شبهات فراوانی می شویم که پاسخ قانع و کاملی برای آنها نمی توانند مطرح کنند.

وی با بیان ویژگی های علما در راستای بصیرت بخشی به جامعه تأکید کرد: علما ابتدا باید آگاه شوند و علم کافی داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه شوند.

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان اینکه هر کسی که امام زمان(عج) را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، خاطرنشان کرد: تا زمانی که اصل برای ما جایگاه فرع را دارد، دشمنان از جهل مردم استفاده می کنند و در گسترش انحرافات اقدام می کنند.

وی راه مقابله با انحرافات، جهل و نادانی را علم و دانش عنوان کرد و گفت: برای مقابله با انحرافات در شبهات باید عالمان متخصص در این زمینه تربیت کرد تا در جامعه نقش آفرینی کنند.

مدیر مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز رابطه ولی فقیه با مهدویت و امام زمان(عج) را رابطه امام حسین(ع) با مسلم بن عقیل عنوان کرد و اظهار داشت: پیروی و تبعیت از ولی فقیه لازمه فراهم کردن زمینه ظهور است./9459/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات