۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۴۹۷۲۰۲
آیت الله علوی گرگانی:

کاندیداها به جای توهین کردن برنامه های خود را اعلام کنند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به انتخابات به عنوان دژ محکم امنیتی کشور گفت: در انتخابات باید حقوق یکدیگر رعایت شود و به همین جهت کاندیداها نباید به یکدیگر توهین کنند بلکه باید از برنامه های خودشان بگویند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار رییس و جمعی از اعضای ستاد اعزام مبلغ گفتمان انقلاب اسلامی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر حرکتی که انسان انجام می دهد اگر در مسیر خدا باشد خداوند نیز کمک می کند، اظهار داشت: این نص صریح قرآن است که خداوند بنده های خود را رصد می کند و تأکید می کند من برای شما یک توصیه دارم و آن هم قیام برای خدا است.

وی افزود: مسأله مهم دیگر فعالیت های گروهای تبلیغی است که مورد تأکید قرآن است و حرکت شما نیز در مسأله انتخابات از همین مورد به شمار می رود، البته در حرکت های اجتماعی اخلاص قرار دادن سخت تر است، چراکه انسان اختیار دیگران را نمی تواند داشته باشد، بنابراین باید مراقب بود مسائلی پیش نیاید که فعالیت ما از حرکت اصلی خود خارج شود.

استاد برجسته درس خارج با بیان اینکه در تبلیغ مباحث انتخابات نباید حق کسی به دلیل برداشت اشتباه ضایع شود، خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاید در یک انتخاب دو نفر محق باشد، بنابراین با  نیاوردن اسم شخص می توانیم جلوی تضییع حقوق شایستگان دیگر را بگیریم، به همین دلیل باید معیارهای موفقیت در این انتخابات را بفهمیم و به مردم بشناسانیم و شما هیچ گاه اسم شخصی را نیاورید.

وی عنوان داشت: انتخاب یک فرد به عهده خود مردم کشور است و ما نباید نظر خودمان را تحمیل کنیم و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هیچگاه اسم شخصی را برای انتخابات نمی آورند تا انتخاباتی کاملا آزاد و بدون شائبه برگزار شود، بنابراین نباید اصل واژه یعنی حضور مردم و انتخاب اصلح از بین برود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه نباید با فعالیت های اشتباه دژ محکم امنیت کشور یعنی انتخابات شکسته شود، گفت: نباید کاری کنیم که مردم در جامعه دچار سرگشتگی شوند و البته خود کاندیداها نیز نباید به یکدیگر توهین کنند و یا بدی یکدیگر را بگویند بلکه باید از برنامه های خودش برای مردم بگوید.

وی تصریح کرد: ما باید کاری کنیم که بتوانیم فردای قیامت جوابگو باشیم و به همین جهت از شما می خواهم که در بیان معیارها به صورت کلی وارد شوید و به جزئیات شخصی کاندیداها به هیچ عنوان وارد نشوید تا حقی در بیانات خودتان ضایع نکنید؛ شما وظیفه خودتان را انجام دهید یا مردم عطف به ما سبق می کنند و یا فرد جدیدی را انتخاب می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه اصلح هم مراتبی دارد، یادآور شد: مردم هم باید به دنبال همین مسأله باشند، به هرحال اگر کار خودتان را خدایی انجام دهید می توانید معرف بهترین فرد برای اداره امور اجرایی کشور باشید و دعای خیر مردم نیز پشت سر شما خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: در این دوران که درس و بحث طلاب نیز دایر است، من معتقدم اگر فردی ضرورت می داند که حضور تبلیغی در مناطق مختلف کشور پیدا کند مانعی ندارد که به صورت موقت درس و بحث خود را رها کرده و برود./1330/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات