۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۴۹۷۱۷۷
بهار ۹۷؛

کنگره بین المللی شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی برگزار می شود

حجت الاسلام مکارم شیرازی گفت: کنگره بین المللی شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی بهار سال ۹۷ برگزار می شود.
مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محی الدین مکارم شیرازی، فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: زحماتی که شیعه در طول تاریخ برای گسترش علوم اسلامی کشیده است در سراسر دنیا ناشناخته مانده است.

وی گفت: در همین راستا قرار است کنگره بین المللی شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی بهار سال 97 برگزار شود.

فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: اثبات مرجعیت علمی اهل بیت(ع) در جهان اسلام، تبیین نقش اهل بیت(ع) و پیروان آن ها در پیدایش و گسترش علوم، تبیین نقش دانشمندان شیعه در پیدایش و گسترش علوم و تبیین نقش علمای شیعه در شکوفایی تمدن اسلام از جمله اهداف این کنگره است.

حجت الاسلام مکارم شیرازی تصریح کرد: همچنین توجه خاص به تبیین نقش ائمه اطهار(ع) و علمای شیعه در موضوع کنگره، توجه به بعد بین المللی کنگره و حفظ شئون مرجعیت شیعه، تاکید بر گفتمان سازی در حوزه ها، دانشگاه ها و مجلات برای نهادینه کردن اندیشه کنگره، شرکت دادن علمای مذاهب اسلامی داخل و خارج و حتی مستشرقان مثبت نگر در کنگره و تاکید بر تخصصی شدن کنگره با تشکیل کمیته های علمی از جمله سیاست ها و راهبردهای کنگره بین المللی شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی است.

وی ادامه داد: کمیته های تخصصی کنگره شامل کمیته قرآن، کمیته علوم حدیث، کمیته فقه و اصول فقه، کمیته کلام، کمیته علوم عقلی، کمیته اخلاق، تربیت و عرفان، کمیته علوم انسانی، کمیته علوم ادبی، کمیته تاریخ، تمدن و جغرافیا، کمیته علوم طبیعی، کمیته مستشرقان، کمیته مطالعات منطقه ای، کمیته احیای آثار و کمیته بانوان تشکیل شده است.

فرزند حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه گروه های تکفیری و صهیونیستی چهره اسلام را خشن نشان می دهند، خاطرنشان کرد: از طلاب و روحانیان برای ارائه مقالات به این کنگره دعوت می شود./202/880/ب1

ارسال نظرات