۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۴۹۷۱۷۱
با حضور آیت الله مکارم شیرازی؛

گردهمایی طلاب و فضلای زنجانی مقیم قم برگزار شد

گردهمایی طلاب و فضلای زنجانی مقیم قم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.
 مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب و فضلای زنجانی مقیم قم با حضور صدها نفر از فضلا و سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات سرنوشت کشور را نه فقط برای چهار سال بلکه برای سال ها تعیین می کند.

وی افزود: رییس جمهور تنها برای چهار سال خود برنامه ریزی نمی کند بلکه برنامه های او ریل گذاری است که تا مدت ها آثار مثبت و منفی آن در کشور باقی می ماند، در شرایطی به سر می بریم که دشمنان قسم خورده نظام از هیچ ضربه ای به نظام اسلامی فروگذار نیستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در عرصه سیاست برنامه دشمن تعقیب ادعای ناکارامدی نظام اسلامی و تضعیف جایگاه مقدس ولایت فقیه است، اظهار داشت: دشمن در عرصه اقتصادی برای وابسته کردن کشور به قدرت های بیگانه، تبدیل کشور به بازار بزرگ مصرف کالاهای خارجی و تقویت روحیه مصرف گرایی تلاش می کند.

وی ادامه داد: در زمینه فرهنگی دشمن با تهاجم فرهنگی و نفوذ همه جانبه مخصوصا با استفاده از فضای مجازی که به قتلگاه جوانان تبدیل شده و با تغییر باورها و سبک زندگی اسلامی و با سلطه فرهنگی حتی بر نظام آموزشی کشور اهداف خود را دنبال می کند که رهبر معظم انقلاب با بصیرت مثال زدنی نسبت به سند 2030 حسایت خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که دشمن از تمامی عرصه ها درصدد ضربه زدن به کشور هستند، ابراز داشت: رسالت ما این است که در انتخابات پیش رو مردم را به حضور حداکثری دعوت کنیم، حضور در پای صندوق های رأی با هر سلیقه ای حمایت از نظام اسلامی و دفاع از دین خدا و در نتیجه سبب یاری خداوند متعال خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت های طلاب و فضلای زنجان اضافه کرد: حدود 2 هزار نفر در حوزه علمیه قم مقیم هستند و بیش از 200 نفر از فضلای زنجانی در بخش های گوناگون در خدمت نظام هستند، برخی از این فضلا در مؤسسات دینی و پژوهشی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که حدود 70 نفر از فضلای زنجانی در طرح هجرت فعالیت می کنند، عده ای از این فضلا از اساتید سطوح عالیه و مدرس مراکز تخصصی هستند و همچنین تألیفات بسیاری دارند.

در ادامه حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به درخشش مردم زنجان در مسائل دینی گفت: مردم زنجان در زمینه های گوناگون کشور به ویژه در مسائل دینی و مذهبی درخشش خاصی دارند؛ زنجان منطقه عالم پرور، استعداد پرور و متدین پرور است.

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(ع) درباره برکات علم افزود: حضرت می فرماید درخت علم و دانش میوه هایی دارد که حضرت 7 نوع از میوه های درخت علم را بیان می کنند، حضرت می فرمایند نخستین ثمره علم و دانش خدا ترسی است، تقوا حالت درونی است که مانع می شود انسان به سوی فساد حرکت کند.

این مرجع تقلید با بیان این که انسان با تقوا بی تفاوت نیست، اظهار داشت: شخص متقی به سوی خداوند اطاعت فرمان خدا جهت گیری دارد، تقوا ترمزی برای ارده انسان در مسیر زشتی ها و بدی ها است.

وی ادامه داد: تقوا مهم ترین سرمایه انسان است، بهشت برای پرهیزکاران است، علم انسان را با خدا، قیامت و حساب و کتاب آشنا می کند و کسی که با این مسائل آشنا باشد روح تقوا در او زنده می شود، اگر عالمی بی تقوا دیده شد باید بدانیم که جاهلی در لباس عالم است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دومین ثمره علم پرهیز از هوا پرسی است، ابراز داشت: انسان به دلیل جهل گرفتار چنگال هوا پرستی و شیطان می شود، کسی که عالم باشد گرفتار هوا پرستی نخواهد شد، ثمره دیگر علم این است که انسان عالم از حق پیروی می کند.

وی اضافه کرد: عالم متواضع است، کسانی که خود را بهترین افراد می دانند و گوش به حرف دیگران نمی دهند جاهلانی در لباس عالم هستند، عالم باید در برابر علم خاض باشد، چه بسا انسان از شاگرد خود مسائلی را یاد بگیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگر سخنان خود را گرامیداشت ایام مبارک نیمه شعبان گفت: برخی می گویند که اگر مفاسد زیاد شود امام زمان(عج) ظهور می کنند از این رو ما نباید جلوی مفاسد را بگیریم و امر به معروف و نهی از منکر نکنیم.

وی افزود: این تفکر انحرافی و  غلط است، اجازه دادن برای گسترش فساد بر خلاف منطق قرآن کریم است، اگر می خواهیم تعجیل در ظهور شود باید کسانی که ایمان آورده اند و عمل صالح انجام می دهند را پیدا کنیم، هسته انقلابی قیام حضرت مهدی(عج) باید تقویت شود نه این که فساد افزایش پیدا کند. باید جامعه صالحی ایجاد کنیم تا ظهور حضرت نزدیک شود، اگر کمک به فساد شود دورتر خواهد شد، درباره امام زمان(عج) شبهات بسیاری مطرح می کنند البته این شبهات تازه نیست، بسیاری از شبهات قدیمی است اما با لباس های جدید ارائه می شود، باید به شبهات توجه کرد و نسبت به آن ها پاسخگو بود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات