۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۹۷۱۶۴
فرهنگ و دولت آینده(۴۰)

سرمایه گذاری فرهنگی ضامن کاهش آسیب‌های اجتماعی

رییس حوزه علمیه خواهران دورود گفت: برای رشد و تعالی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی باید ابتدا فرهنگ را تقویت کرد و دولت در این زمینه موظف است برنامه ریزی منسجم داشته باشد.
فرهنگ

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به سخنی از امام علی(ع) بیان داشت: مردم شباهتشان به حاکم بیشتر از پدرانشان است.

وی با بیان اینکه برای تقویت فرهنگ باید دولت سیاستگذاری فرهنگی، برنامه ریزی و بودجه های فرهنگی در نظر بگیرد، افزود: نباید از این مهم غافل شد که فرهنگ اساس و پایه هر چیز است.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به اینکه رونق و تعالی همه بخش های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حجم عظیمی از آن در گرو فرهنگ است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید دولت برای تقویت فرهنگ هزینه بیشتری صرف کند.

وی قوت و قدرت فرهنگ را به فعالیت در مراکز فرهنگی خواند و اظهار داشت: تفکر مدیران بر اساس ارزش های دینی و ملی نقش بسزایی در حوزه فرهنگ دارد.

حجت الاسلام الهی نژاد با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی افزون بر ارزشهای دینی باید به ارزشهای ملی نیز توجه کرد، بیان داشت: توجه رییس جمهور، وزیر علوم و وزیر ارشاد در عرصه فرهنگی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رییس جمهور ما و مسؤولان باید فکر و دغدغه فرهنگی داشته باشند که در این حوزه نقش آفرین باشند، ادامه داد: دولتی که در آموزه ها دچار تزلزل و عدم پایبندی به ارزشهای دینی و الهی است، نمی تواند آن را حفظ کند.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای تکیه بر ظرفیت های داخلی و توجه به توان داخلی کشور بیان داشت: همین که روی پای خود بایستیم و استقلال خود را حفظ کنیم بخشی از فرهنگ است.

وی با بیان اینکه با حفظ استقلال خویش به دنیا درس ایستادگی می دهیم، خاطرنشن کرد: این شعار ار تربیتی در سطح بین المللی دارد و حفظ آن زحمت زیادی دارد که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام الهی نژاد با بیان اینکه منظور از اداره دنیا است که رهبری فرهنگی و دینی کشورها را در دست می گیریم و تفکر دینی به ملتها می آموزیم و مرزهای عقیدتی و فرهنگی را در دست می گیریم، اظهار داشت: دولت موظف است برای هویت دینی مردم هزینه کند.

وی از آثار درست هزینه کردن در عرصه فرهنگی را ایمان و عقیده و حفظ نگاه درست در جامعه، زدودن آلودگی ها و مقابله با آسیب های اجتماعی خواند که از کارهای اساسی در حوزه فرهنگی است./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات