۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۹۷۱۱۸
سخنران حرم حضرت معصومه:

حفظ عزت برای مسلمانان یک وظیفه شرعی و دینی است

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عزت حالتی روحی است که از مقهور شدن انسان در مقابل غیر خدا جلوگیری می کند، گفت: پرهیز از ذلت پذیری در نزد غیر خدا انسان را به عزت واقعی می رساند.
عزت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زنجانی، سخنران حرم حضرت معصومه(س)، امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه عزت حالتی روحی است که انسان را از مقهور شدن در مقابل غیر خدا دور می کند، گفت: در مقابل عزت، ذلت قرار دارد و انسان ذلیل کسی است که برای رسیدن به خواسته های نفسانی خود حاضر می شود در مقابل غیر خدا گردن کج کرده و خواسته های خود را از غیر خدا بخواهد و حتی در بعضی از مواقع حاضر می شود به خاطر رسیدن به خواسته های خود هر کاری را انجام داده و هر خفتی را بپذیرد.

وی با اشاره به این که انسان به عزت نیازمند است، افزود: عزت واقعی با پرهیز از ذلت پذیری در مقابل غیر خدا به دست می آید و امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق از خداوند می خواهند که به ایشان عزت واقعی عطا کند.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان عزت را باید تنها از خدا بخواهد، گفت: این موضوع در آیات قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته و خداوند می فرماید«فَإِنَّ الْعِزَّةَ لِلَّهِ جَمِیعاً» و همچین در آیات قرآن نیز به این موضوع اشاره شده است که «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ».

خانم زنجانی با تأکید بر اینکه حفظ عزت برای مسلمانان یک وظیفه شرعی و دینی است، افزود: خداوند انسان ها را آزاد و با عزت آفریده است و از انسان می خواهد که هرگز برای رسیدن به خواسته های نفسانی یا منافع مادی عزت خود را فدا نکند.

وی افزود: مهم ترین آفتی که عزت را تهدید می کند طمع است و انسانی که به طمع آلوده شود به طور یقین عزت خود را پایمال کرده و به ذلت گرفتار شده و حاضر می شود که هر خفت و ذلتی را بپذیرد تا به خواسته های نفسانی خود برسد.

سخنران حرم حضرت معصومه(س) یادآورشد: برای اینکه به عزت واقعی برسیم باید همواره به درگاه خداوند دعا کرده و حوائج خود را از خدا بخواهیم و انسانی که به درگاه خداوند دعا کند هرگز حاضر نمی شود که برای خواسته های خود به غیر خدا روی آورد چون چنین فردی خداوند را دهنده و بخشنده مطلق در عالم کائنات می داند./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات