۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۷۱۱۶
استاد حوزه علمیه خواهران تبیین کرد:

رابطه مؤمنان با یکدیگر براساس کلام پیامبر

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه رمز موفقیت حضرت رسول(ص) در دعوت جهانی مردم به اسلام و انجام رسالتشان خوش خلقی بود، به تبیین رابطه مؤمنان با یکدیگر براساس کلام آن حضرت پرداخت.
رحمت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رییس میرزایی، شامگاه امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رمز موفقیت حضرت رسول(ص) در دعوت جهانی مردم به اسلام و انجام رسالتشان خوش خلقی بود، گفت: این موضوع در آیات قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته و قرآن کریم در آیه ۴ سوره قلم در این زمینه می فرماید« وَإِنَّکَ لَعَلى خُلُقٍ عَظیمٍ» یعنی تو اخلاق عظیم و برجسته ای داری.

وی افزود: خلق نیکو و خلق عظیم موجب جذب دلها شده، دشمنان را به دوست تبدیل کرده، کینه ها را به مهربانی بدل می کند و الفت و پیوند ایجاد می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: به دلیل همین ویژگی ها و نتایج مثبت خلق نیکو است که خداوند پاداش خلق نیکو را مانند پاداش جهاد و شهادت در راه خود قرار می دهد.

خانم رییس میرزایی با اشاره به اینکه رمز وصل و اتصال مؤمنین نسبت به یکدیگر همین حسن خلق و اخلاق نیکو است، گفت: خداوند در این زمینه در آیات قرآن کریم می فرماید«أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» یعنی مؤمنان نسبت به کفار سخت گیر بوده و نسبت به مؤمنان مهربان و رحیم هستند و با حسن خلق رفتار می کنند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در یک حدیث نورانی در این زمینه می فرمایند« رابطه مؤمن با مؤمن و برخوردشان با یکدیگر همچون رسیدن یک تشنه به آب سرد و گوارا است که تشنه با دیدن آن آب سیراب می شود».

استاد حوزه علمیه خواهران با تأکید بر اینکه میزان اسلامی بودن اخلاق هر مسلمان را باید در نحوه معاشرتش با دیگران جست و جو کرد، ادامه داد: خوش خلقی دین و مرام مسلمانی است.

خانم ریس میرزایی یادآورشد: امام صادق(ع) می فرمایند« پس از عمل به واجبات الهی، محبوب ترین کارها نزد خداوند، آن است که انسان اخلاق سازگار با مردم داشته و اهل مدارا باشد»./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات