۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۹۷۱۱۳
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

جوانان الگوی رفتاری خود را حضرت علی اکبر قرار دهند

رییس پژوهشگاه فقه نظام با بیان اینکه بهترین الگو برای جوانان، جوانانی هستند که الگوی رفتاری آنها مانند حضرت علی اکبر(ع) به پیامبر(ص) شبیه است، گفت: پیامبر(ص) در دوران جوانی خودحق طلب، یاور مظلومان، عابد به درگاه خداوند و دستگیر مردم بودند.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، رییس پژوهشگاه فقه نظام  شامگاه امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه جوان مؤمن انقلابی، جوانی است که به سبک پیامبر(ص) جوانی می کند، گفت: پیامبر(ص) در دروان جوانی حق طلب بودند و با جوان مکه برای احقاق حقوق مظلومان پیمانی را به عنوان پیمان حلف الفضول امضاء کرده بودند که طبق این پیمان از حقوق مظلومان دفاع می کردند و در اینجا منظور از فضول همان جوانمردی است.

وی افزود: پیامبر(ص) بسیار امانت دار و درستکار بودند و یک جوان باید به گونه ای رفتار کند که قابل اعتماد باشد و رفتار، کردار و گفتار او نشان دهد که صادق، اهل تلاش و درستکار است و پیامبر(ص) زمانی که بعثت رسیدند یک روند و سیر تکامل را پشت سر گذاشتند تا در سن 40 سال به نبوت مبعوث شدند.

رییس پژوهشگاه فقه نظام با اشاره به اینکه پیامبر(ص) سال ها قبل از اینکه به نبوت مبعوث شوند به غار حراء می رفتند و خدا را عبادت می کردند، افزود: گاهی این عبادت 40 روز به طول می انجامید و در این مدت حضرت خدیجه(س) و حضرت علی(ع) برای ایشان آب و غذا فراهم می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به اینکه جوانی که به اعتکاف می رود، گره گشایی از خلق، ارتباط با مردم و کمک به آنها نیز از شاخصه های اصلی رفتاری اوست، گفت: جوانانی که در سایه انقلاب پرورش یافته و روحیه کار جهادی داشته، در اعتکاف و مراسم مذهبی حضور دارند و با خدا ارتباط مستحکمی دارند، الگوی جوانی آنها شبیه الگو و سبک جوانی پیامبر(ص) است.

وی افزود: الگوهای جوانان ما، جوانانی هستند که مانند حضرت علی اکبر(ع) الگو های رفتاری آنها شباهت زیادی به پیامبر(ص) دارد و این شباهت، شباهت خَلقی نیست بلکه شباهت در خُلق و آداب رفتاری است؛ زیرا شباهت در خَلق تنها بر عهده خداوند بوده و از دست انسان خارج است اما شباهت در خُلق و رفتار در اختیار انسان بوده و انسان از نظر خُلقی می تواند خود را به پیامبر(ص) و ائمه معصوم(ع) نزدیک کند.

رییس پژوهشگاه فقه نظام با تأکید بر اینکه هویت یک جوان ویژگی هایی است که خود را به وسیله آن معرفی می کند، یادآور شد: اگر این ویژگی ها، ویژگی هایی باشد که پیامبر(ص) می فرمایند انسجام خاصی میان جوانان از هر رنگ، قومیت و ملیتی که باشند، ایجاد می شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات