۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۹۷۰۸۹
حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک:

بحران ها و چالش های آخرالزمان بخشی از سنت ابتلا و آزمون الهی است

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم با بیان این که جریانات انحرافی مهدویت بخشی از ابتلائات آخرالزمانی است، گفت: ما باید با شناخت نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت راهبردهای مناسب را برای مقابله با انحرافت استخراج کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهروزی لک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروز لک، ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نخبگان فرهنگی مهدویت که در دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به جریانات انحرافی مهدویت ابراز داشت: تنها با همفکری و وحدت رویه می توانیم از خسران جریانات انحرافی گذر کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم با بیان این که این بحران ها و چالش ها بخشی از سنت ابتلا و آزمون الهی است، گفت: در طول تاریخ آزمون های الهی به شکل های خاص و مختلفی بوده است و همواره مؤمنان آزموده می شوند.

وی وجه دیگری از انحرافات را بحران‌ها و چالش های آخرالزمانی دانست و اظهار داشت: این که در آستانه ظهور آسیب ها تشدید می شود دلایل مختلفی دارد که در آیه 94 اعراف و آیه 42 مائده به آنها اشاره شده است و یکی از دلایل آن را می توان احساس نیاز و اضطرار همگانی به بازگشت به سمت خدا عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بهروز لک با بیان این که در حال حاضر در اوج قدرت جمهوری اسلامی قرار داریم و مشکلات و انحرافات بسیار اندک است، افزود: برای جلوگیری از گسترش انحرافات اگر ما بتوانیم به صورت منظم راهکارهای خود را ارائه بدهیم و منجر به ارائه راهبرد شود موفق خواهیم بود و باید دید که چه راهبردهایی را باید دنبال کنیم.

وی با اشاره به روش swot در علم مدیریت و آینده پژوهی ابراز داشت: می توان با محاسبه نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت در جامعه خود و ضرب این نکات در هم راهبردهای مناسب را برای مقابله با جران های انحرافی مهدویت را استخراج کنیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم با بیان این که از روش swot چهار دسته راهبرد قوت فرصت، قوت تهدید، ضعف فرصت و ضعف تهدید استخراج می شود، تصریح کرد: راهبرد در دل یک مجموعه قرار دارد و راهبردها بعد از تعیین اهداف و سیاست ها هستند و بعد از راهبر باید منجر به راهکار شود.

وی خاطرنشان کرد: راهبرد عبارت از برنامه عمل کلان است که مسیرهای آینده را تعیین می کند؛ مثلا در جریان احمد الحسن راهبرد کلان ما باید آگاهی بخشی باشد ولی راهکارش می تواند برگزاری کارگاه باشد و یا تبلیغ مجازی و یا موارد دیگر باشد./843/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات