۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۹۶۹۹۶
آیت الله علوی گرگانی:

حافظان قرآن عاملان قرآن باشند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خطاب به حافظان قرآن کریم، ابراز داشت: تلاش کنید آیات قرآن را با صدایی زیبا قرائت و بیش از آن تلاش کنید تا به مفهوم آیات توجه کرده و از خداوند بخواهید تا توفیق عمل به آیات را نیز به شما بدهد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از دانشجویان شرکت کننده در مسابقات قرآن و عترت دانشکده‌های علوم قرآنی سراسر کشور، با قرائت آیه «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدي لِلَّتي‏ هِيَ أَقْوَمُ وَ يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنينَ الَّذينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبيراً»، اظهار داشت: خداوند در آیه 9 سوره اسراء قرآن را هدایتگر معرفی می‌کند و برای مؤمنانی که اعمال شایسته انجام می‌دهند، وعده پاداش بزرگی می‌دهد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با ابراز خوشحالی از مأنوس شدن دانشجویان دانشکده‌ علوم قرآنی، تصریح کرد: شما با آموزش معارف قرآنی در مراکز، خود را جزء افرادی قرار داده‌اید که با قرآن انس گرفته‌اند.

وی خاطرشان کرد: شما بخش مهمی از قرآن را به واسطه حفظ، قرائت، تجوید و روانخوانی قرآن به دست آورده‌اید که بسیار خوب و عالی است، از این رو امید‌وارم همان گونه که خداوند توفیق پیمودن این مراحل را به شما عطا فرموده است، مجدداً توفیق دهد تا آنچه را که آموخته‌اید عملی کنید.

استاد درس خارج حوزه علمیه با مهم ارزیابی کردن عمل به آیات قرآن کریم، تأکید کرد: چقدر زیبا است که شخصی هم به ظواهر قرآن اهمیت دهد و هم به باطن قرآن اهمیت داده و به امر خداوند متعال جامه عمل بپوشاند.

وی افزود: قرآن کریم در روز قیامت کسانی را که به آیاتش عمل کرده‌اند صدا زده و خواهد گفت: «یا أَهْلَ الْقُرآنِ إِجْتَمعُوا عَلَيْنَا»؛ ای اهل قرآن به کنار ما بیایید، سپس از آنها سؤال می‌شود که چه کسانی هستند؟ آنها نیز خواهند گفت: ما کسانی هستیم که در دنیا قرآن را حفظ کرده و با آن انس گرفته‌ایم.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این که خداوند در بهشت به حافظان قرآن هدیه‌ای ارزشمند عطا خواهد کرد، گفت: در روایات مختلف آمده است که خداوند به میزانی که حافظان قرآن در بهشت قرآن بخوانند، درجات آنها را بالاتر خواهد برد.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که چه کاری انجام دهیم تا خداوند ما را جزء این دسته از بندگانش قرار دهد، اظهار داشت: برای نزدیک شدن به مرحله‌ای که خداوند در آخرت برای ما هدیه‌ای ارزشمند عطا کند باید با قرآن انس گرفته و آیات آن را قرائت کند و توفیق عملی به آیات داشته باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه، خطاب به حافظان قرآن کریم، ابراز داشت: تلاش کنید آیات قرآن را با صدایی زیبا قرائت کنید و بیش از آن نیز تلاش کنید تا به مفهوم آیات توجه کرده و از خداوند بخواهید تا توفیق عمل به آن آیات را نیز به شما بدهد.    

وی با بیان این خداوند متعال برای هر آیه‌ای ثواب ویژه‌ای اختصاص داده است، تصریح کرد: افرادی که به آیات قرآن عمل نمی‌کنند بایستی توسط حافظان و عاملان به قرآن موعظه شوند تا به راه راست هدایت گردند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: زمانی که انسان با قرآن انس گرفته باشد، روحیه قرآنی پیدا می‌کند و سراسر وجودش مملو از نور آیات قرآن می‌شود.

وی با اشاره به فضایل فضه عنوان کرد: فضه خادم و شاگرد حضرت فاطمه زهرا(س) بود از این رو بر آیات قرآن کریم مسلط بوده و هرگاه می‌خواست سخنی بگوید، از آیات قرآن کریم استفاده می‌کرد. /878/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات