۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۹۶۹۴۱
رییس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم:

محبت و ایجاد شادی در محیط های تبلیغی راه مبارزه با فرقه های انحرافی است

حجت الاسلام کاشانی محبت و ایجاد شادی در محیط های تبلیغی را نیاز امروز جامعه برای جلوگیری از گرایش جوانان به فرقه های انحرافی دانست و گفت: بحران های اجتماعی می تواند بستر مناسبی برای ابراز محبت و جذب افراد باشد.‏
فرقه های انحرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد کاشانی، رییس میز تخصصی مسیحیت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان رمضان المبارک که در اردوگاه تربیتی درچه اصفهان برگزار شد‏، ‏گفت: یکی از مشکلات امروز جامعه جهانی ترویج افراط گرایی است که گاهی ساختار مذهبی هم به خود می گیرد و این بسیار خطرناک است.

رییس میز تخصصی مسیحیت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ‏ادامه داد: وهابیت نمود مهم افراط گرایی مذهبی است، امروز 4 کانال ماهواره ای فارسی زبان در تبلیغ وهابیت داریم، شبکه های اجتماعی مختلف هم در تبلیغ وهابیت بسیار فعال هستند، ما از 15 سال پیش وارد قسمت دوم دوره تبلیغی وهابیت شده ایم که دشمن پایگاه تبلیغ وهابیت را داخل خانه های ما آورده است.

وی افزود: امروز مسیحیت هم بسیار تبلیغات فعالی دارد، مسیحیت تبشیری، وهابیت، عرفان های نوظهور، زرتشت و باستان گرایی، بهائیت و تصوف و عرفان فرقه ای و خانقاهی و بی خدایی از فرقه های مهمی هستند که اکنون در جامعه ما تبلیغات فعال دارند و شبهات خود را در جامعه پخش می کنند.

حجت الاسلام کاشانی اظهار داشت: یکی از مکانیسم های مورد استفاده فرقه ها تأکید بر روی مسائل خرافی است، عرفان حلقه امروز با فرادرمانی تبلیغ می کند، چون جامعه ما هنوز تفاوت بین معجزه با شعبده یا شفا با درمان را نمی داند، امروزه برخی شارلاتان ها با بهره گیری از برخی علوم روانشناسی و درمان ها خودشان را متصل به روح القدس یا خداوند معرفی می کنند و مردم را فریب می دهند و آن ها را جذب فرقه های انحرافی می کنند.

رییس میز تخصصی مسیحیت در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ‏ابراز داشت: تلقین اثر درمانگری دارد که بر انسان اثر دارد و گاهی تسکین موقت می دهند و با ترشح آدرنالین در بدن در آن لحظه به بیمار القا می کنند که برای درمان دائمی باید خودشان را به آن محفل ها و حلقه ها متصل کنند و همین سبب می شود تا بستر مناسبی برای شیاطین فراهم شود تا هر چیزی را به راحتی به خورد افراد بدهند.

حجت الاسلام کاشانی ‏‏تصریح کرد: شبهه امروز ویرانگر است و میان جامعه و دین فاصله می اندازد، امروز شبهات وارد ذهن مردم جامعه شده و سبب شده تا از دین فاصله بگیرند، لازم است تا به شبهات پاسخ داده شود، اگر پاسخ ندهیم دشمن هر فرقه و دین انحرافی را می تواند به مردم و جوانان ارائه کند و برای این کار همه توان خود را به کار گرفته است.

رییس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ‏‏اظهار داشت: گاهی افراد برای پاسخ به شبهات جلساتی برگزار می کند که همان سبب می شود تا آن شبهه بیشتر مطرح شود و فرد هم جواب مناسبی نگیرد و این بسیار مضر است، امروز ذهن بسیاری از جوانان شبهه زده شده است.

وی بیان داشت: بیشتر جنگ ها با بالای 1 میلیون تلفات جانی مربوط به مسیحیت است که فتح قاره آمریکا از جمله آن هاست و این در حالی است که امروز در جامه ما مسیحیت به عنوان دین محبت جا افتاده و مردم ذهنیت مثبتی نسبت به آن پیدا کرده اند، این به دلیل عدم آگاهی مردم نسبت به مسیحیت است.

حجت الاسلام کاشانی ‏‏ابراز داشت: امروز ما نیاز داریم تا نسبت به فرقه های انحرافی و آگاهی مردم در این باره تلاش کنیم، 90 درصد دانشمندان اسلام ایرانی ها هستند اما امروز بسیاری از مردم به باستان گرایی و کوروش گرایی روی آورده اند و این به دلیل عدم آگاهی جوانان ما نسبت به تاریخ خود است.

رییس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ‏‏افزود:‏ ممکن است جامعه ای غرق در نعمت باشد اما مردم آن جامعه خیال کنند که محروم هستند و در بدبختی قرار گرفته اند، دلیل این است که ذهن جامعه شبهه زده شده است.

وی گفت:‏ روایتی داریم که شاد کردن مردم را بالاترین عبادت ها می داند، امروز نیاز داریم تا در جامعه شادی ایجاد کنیم و با محبت با افراد برخورد کنیم، شادی، آرامش، محبت، گذشت و ارتباط با خدا از فاکتورهای مهمی است که امروز فرقه های انحرافی از طریق آن ها جوانان را در ایران جذب می کنند و ما باید این موارد را حتماً در مساجد و منبرهای خود لحاظ کنیم.

حجت الاسلام کاشانی ‏‏اظهار داشت:‏ بحران های اجتماعی می تواند زمینه جذب افراد به فرقه های انحرافی باشد، این بحران ها می تواند بستر مناسبی برای ابراز محبت و کمک به افراد آسیب دیده و در نتیجه جذب آنان باشد که متأسفانه ما از این فرصت برای جذب افراد به اسلام و معنویت استفاده نمی کینم.

رییس میز تخصصی مسیحیت دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم ‏‏بیان داشت: عمده افرادی که جذب فرقه های انحرافی می شوند افراد با گرایشات غیرمذهبی و مخالف با نظام جمهوری اسلامی هستند، تعدادی از افرادی که در اغتشاشات فتنه 88 نقش مهم در شورش ها داشتند و دستگیر شدند گرفتار انحرافات فرقه های شیطانی بودند.

وی گفت:‏ گاهی برخوردهای نامناسب با افرد در مدرسه، مسجد و محیط های مذهبی و ارزشی سبب می شود تا آن فرد برای همیشه از اسلام و انقلاب خسته شود و در نتیجه با ابراز محبت و کمک و جذب فرقه های انحرافی از حامینا این فرقه ها شود و به فعالیت علیه اسلام و انقلاب بپردازد.

حجت الاسلام کاشانی ‏ابراز داشت:‏ برخوردهای نامناسب با افراد و جوانان به اسم عمل به اسلام و نهی از منکر می تواند سبب انحراف و دل زدگی جوان از اسلام و معنویات شود و او را به سمت انحرافات سوق دهد، دشمن این ظرفیت را درک کرده و حداکثر استفاده را از این موقعیت ها می برد، امروز در اصفهان بحران مسیحیت تبشیری و عرفان حلقه چند هزار نفری است و باستان گرایی عمق زیادی پیدا کرده است که لازم است تا به صورت جدی در این حوزه وارد شویم./202/869/ب1

ارسال نظرات