۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۴۹۶۹۱۹
رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان:

قرارداد ۲۰۳۰ با مبانی اسلام ناسازگار است

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به این که امضا کردن قرارداد۲۰۳۰ یونسکو با مبانی اسلام ناسازگار است، گفت: دولت بدون این که شانیت اسلام را حفظ کند، این قرارداد را که از سوی کشورهای غربی بوده امضا کرده است.
سند ۲۰۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام جسین طهماسبی رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان، امروز ظهر در مدرسه علمیه فاطمیه کرمان پیرامون مسائل انتخاباتی، گفت: اصل وجود پیامبران و اهل بیت برای کشور هدایت و اجرا کردن حکومت اسلامی است.

وی با اشاره به آیه 35 سوره حدید «لیقوم الناس بالقسط»، افزود: یکی از آیه هایی که در قرآن کریم بر مبنای سیاست بوده، آیه 35 سوره حدید است که تمام انسان ها را مکلف کرده که تابع حکومت اسلامی باشند و سعی کنند کسی را در زمان انتخابات برای اجرای احکام انتخاب کنند، که حکومت اسلامی را قبول داشته باشد.

حجت الاسلام طهماسبی ابراز داشت: خداوند در قرآن کریم به مردم می گوید بنا در زمام داری حکومت این نیست که هر کسی حکومت را به دست بگیرد و به هرشکلی که می خواهد آن را اداره کند.

وی با توجه به این که مردم در فضای سیاسی وظیفه مهمی بر دوش آن ها است، خاطرنشان کرد: یکی از سوالاتی که متأسفانه مردم در ذهن خود دارند این است که چرا خداوند در زمان پیامبر یا اهل بیت حکومت اسلامی را قرار نداد و خدا یعنی از این کار عاجز بود که مردم باید بدانند که خدا می خواهد با اسباب عادی و این که مردم را امتحان کند، حکومت درست کند.

استاد حوزه علمیه سطح عالی خواهران با اشاره به این که در باب حکومت دو نوع روایت در کتب شیعه و سنی ذکر شده است، ادامه داد: بعضی از روایت ها در کتاب های معتبر بیان کرده اند که حکومت اگر به دست غیر معصوم برسد، به آن حکومت جائر گفته می شود و از طرف دیگر ادله نقلی و عقلی برای ایجاد حکومت اسلامی در دست داریم.

حجت الاسلام طهماسبی اظهار داشت: جمع روایات حکومت جور با ایجاد حکومت اسلامی به این صورت بوده که اگر غیر معصوم به طور استقلالی و دور از احکام الهی حکومتی را تشکیل دهد، این حکومت جور محسوب می شود اما اگر طبق موازین شرعی و برای اجرا کردن حقوق خدا در زمین حکومت تشکیل شود، اشکالی ندارد.

رییس دادگاه ویژه روحانیت استان کرمان ادامه داد: یکی از وظایف مهم ریاست جمهوری در کشور اسلامی این بوده که شخص رییس جمهور افزون بر این که شناخت دقیق از اسلام دارد و حکومت اسلامی را قبول دارد، باید به فکر اجرایی کردن دین اسلام و حل کردن مشکلات مردم باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به این که رییس جمهور باید در هر کاری دین اسلام را مبنا قرار دهد، خاطرنشان کرد: امضا کردن قرار داد 2030 یونسکو از کارهایی بوده که با حکومت اسلامی سازگار نبوده و دولت محترم بدون این که شانیت اسلام را حفظ کنند، این قرار داد را که از سوی کشور های غربی بوده را امضا کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مفاد قرار داد یونسکو این بوده که باید تا سال 2030 آموزش را جهانی کنیم و گفته شده که اگر کشورها به این مفاد پایبند باشند، ما آن ها را حمایت می کنیم و این به این مبنا بوده که دین را کنار زده و به فکر عملی کردن مبانی غرب در کشور باشند.

استاد حوزه علمیه خواهران با توجه به این که کشور ایران با امضا کردن مفادهای 2030 باید مواد فرهنگی و ارزشی دین را از کتاب ها حذف کند، بیان داشت: حذف کردن مفاد دینی و تعالیم قرآنی از کل مقاطع تحصیلی از مواردی بوده که در این مفاد 2030 به چشم می آید.

وی با اشاره به این که همجنس بازی باید درمدارس ایران پذیرفته شود، افزود: رییس جمهوری باید مملکت اسلامی را بدست بگیرد که خط قرمز او، پایبند بودن به ارزش های اسلامی که برگرفته از قرآن و اهل بیت است را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت الاسلام طهماسبی بیان داشت: مردم جامعه باید بفهمند که در این چند سال اخیر ظلم بیداد کرده و مردم ایران باید رییس جمهوری را برای کشور انتخاب کند که بر ضد ظلم باشد و ظلم را از کشور حذف کند.

وی با اشاره به این که هدف امام از تشکیل حکومت اسلامی از بین بردن ظلم و مفاسد اقتصادی بود، خاطرنشان کرد: مردم باید حکومت را طوری داشته باشند که کشور و جهان به فکر آمدن امام زمان باشند و از وظایف حکومت این است که عقول مردم را برای حکومت امام زمان آماده کند.

حجت الاسلام طهماسبی در پایان گفت: رییس جمهوری در کار خود موفق بوده که مفاسد اقتصادی را در جامعه از بین ببرد و به فکر مستضعفین جامعه و کم کردن فاصله طبقاتی در جامعه باشد./202/9707/ب1

ارسال نظرات