۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۹۶۸۱۴
مدیر حوزه علمیه استان ایلام:

شاخص های انتخاب اصلح برای مردم تبیین شود

مدیر حوزه های علمیه استان ایلام گفت: ما در دوران غیبت کبری برای اقامه حکومت دینی و اجرای دموکراسی دینی نیاز به ولی فقیه داریم و عقل نمی پذیرد که حاکمیت دین تعطیل شود.
حجت الاسلام مرادبیگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، مدیر حوزه های علمیه استان ایلام، امروز در جلسه شورای معاونان حوزه علمیه ایلام با اشاره به میلاد پر خیر و برکت منجی عالم بشریت، اظهار داشت: مساله مهدویت دو واژه برجسته دارد، یکی غیبت صغری و دیگری غیبت کبری.

وی افزود: در غیبت صغری که از سال 260 تا 329 هجری قمری بود، امام(ع) از طریق نواب خاص با مردم ارتباط داشتند و تکلیف را ابلاغ می فرمودند. دوران غیبت کبری نیز بلافاصله بعد از دوره غیبت صغری و با وفات چهارمین نائب خاص امام زمان(عج) آغاز شد و شیعیان وظیفه دارند برای حل مسائل دینی خود، به فقها مراجعه کنند و شاخص این جریان ولایت فقیه است.

این مدرس حوزه ادامه داد: ما در دوران غیبت کبری برای اقامه حکومت دینی و اجرای دموکراسی دینی نیاز به ولی فقیه داریم و عقل نمی پذیرد که حاکمیت دین تعطیل شود تا ظهور حضرت فرا برسد.

مدیر حوزه علمیه ایلام با بیان این که با محوریت ولایت فقیه در انقلاب اسلامی، قدرت حاکمیت بردل ها به رخ عالمیان کشیده شد، تصریح کرد: بر اساس مدارک و مستندات قرآنی و روایی، حکم ولی فقیه فصل الخطاب است و باید از آن تبعیت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی بر حرکت در پشت سر ولی فقیه تاکید کرد و گفت: تدابیر و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب، سبب اقتدار و عظمت ایران اسلامی شده  و دشمنان را مایوس و ذلیل کرده است.

وی به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: در بحث انتخابات باید شاخص های انتخاب اصلح را برای مردم تبیین کنیم تا با انتخاب درست، مشکلات کشور در عرصه های اقتصادی، فرهنگی حل شود.

بر پایه این گزارش، در این جلسه معاونان حوزه علمیه استان ایلام نیز گزارشی از برنامه ها و فعالیت های معاونت مربوطه را ارائه دادند./۸۷۹/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات