۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۹۶۸۱۳

هشدار مفتی اهل تسنن عراق درباره داعشی های سیاسی این کشور

مفتی اهل تسنن عراق نسبت به عملکرد داعشی های سیاسی و تخریب کشور از سوی آنان هشدار داد.
شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ مهدی الصمیدعی مفتی اهل تسنن عراق طی سخنانی خاطرنشان کرد که داعشی‎های سیاسی با حمایت از تروریست‎ها، استان الانبار را به طور کامل ویران کردند.

وی افزود: تکرار اتفاق‎های الانبار در سایر استان‎ها دور از ذهن نیست زیرا داعشی‎های سیاسی نسبت به ملت عراق کینه دارند و می‎خواهند این کشور را به قرون وسطا ببرند.

مفتی اهل تسنن عراق تصریح کرد که اگر امکان داشت فتوایی حرمت ورود داعشی‎های سیاسی به پارلمان و مشارکت در امور سیاسی را صادر می‎کردم.

وی با بیان اینکه داعشی‎های سیاسی، عراق را ویران کرده‎اند، اظهار داشت: این افراد تمدن 7هزار ساله عراق که بر پایه همزیستی مسالمت آمیز، محبت و برادری ادیان و مذاهب مختلف بنا شده بود را نابود کرده‎ و مستمرا درپی القای فتنه طائفه در مناطق مختلف هستند به طوری که بیش از نصف ساکنان عراق مجبور به مهاجرت شده‎اند.

شیخ الصمیدعی ادامه داد: داعشی‎های سیاسی باوجود آنکه در حکومت فعالیت می‎کنند اما نخست وزیر و نظام سیاسی عراق را قبول ندارند و خواستار تجزیه این کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد که اهل تسنن پست و سمت‎های مهمی در حکومت و نهادهای مختلف سیاسی نظیر ریاست جمهوری، وزیران و پارلمان دارند./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات