۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۴۹۶۸۱۱
تولیت مدرسه علمیه امام حسین بابل:

هدف از ایجاد دو قطبی در جامعه گسست اجتماعی در جامعه است

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که با ایجاد دو قطبی کاذب، جامعه قابل شکستن و فروپاشی است، گفت: بادو قطبی کاذب می شود با کمترین هزینه آحاد جامعه را به جان هم انداخت و امنیت روانی جامعه را مختل کرد.
حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل عصر امروز در جمع بسیجیان منطقه گتاب بابل با بیان این مطلب که از قطبی سازی فضای انتخاباتی در کشور پرهیز شود، گفت: جریان های ضد انقلاب معاند از جمله سرویس های اطلاعاتی نظام های استکبار جهانی و جریان های ضد انقلاب خارج نشین در ایام انتخابات سناریوهای متعددی را به منظور اثرگذاری بر انتخابات ایران طراحی کرده اند.

وی رسانه های بیگانه را پیشرو اجرای این طرح بیان کرد و افزود: تبلیغات سیاسی دشمنان برای ایجاد تاثیر توام با التهاب در انتخابات پیش رو به ویژه انتخابات ریاست جمهوری است تا نتایج دلخواه آنان رقم بخورد.

امام جمعه گتاب یکی از نقشه های دشمنان را ایجاد فضای دو قطبی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری با بصیرت سیاسی خود این نقشه دشمنان را رصد کردند و نسبت به آن هشدار دادند.

وی ادامه داد: دو قطبی های طراحی شده در انتخابات با القای دو قطبی جنگ و صلح، سياه و سپيد، جنگ و توافق، برجام و ضد برجام رقم می خورد و برخی از رسانه ها و چهره های سیاسی متاسفانه بازیگر این سناریو شده اند.

حجت الاسلام تقی پور تبعات ایجاد فضای دو قطبی را برای کشور خطرناک بیان و تصریح کرد: برخی از افراد در داخل کشور بدون این که به تبعات فضاسازی دو قطبی در کشور بیاندیشند، خواسته با ناخواسته همصدا با جبهه دشمنان خارجی شده اند و آن را شعله ور تر می سازند.

وی با بیان این مطلب که به صورت عادی فضای دو قطبی امری اجتناب ناپذیر است، تاکید کرد: آنچه در دو قطبی سازی کاذب در انتخابات دارای اهمیت می باشد، طراحی آن از سوی دشمنان و اجرای آن بر اساس اهداف دشمنان در کشور است.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) تاکید کرد: دو قطبى خردگرايى و عقلانیت از سوی دو جبهه سیاسی و اندیشه سیاسی موجب رشد دانش سیاسی و پختگی جامعه خواهد شد.

وی هدف از دو قطبی سازی های کاذب را درگیری داخلی و ایجاد شکاف در جامعه بیان کرد و گفت: دوقطبى‏سازى‏هاى دروغين و شیطانی براى ايجاد اصطحكاك در میان نیروهای فعال جامعه و تلف كردن توان داخلی و هدف گذاری های نامناسب از جمله فراموش شدن مسائل اصلی در کشور و برجسته شدن مسائل غیر اصلی و بی فایده در جامعه است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که با ایجاد دو قطبی کاذب، جامعه قابل شکستن و فروپاشی است، خاطرنشان کرد: با ایجاد دو قطبی کاذب با کمترین هزینه می توان آحاد جامعه را به جان هم انداخت و امنیت روانی جامعه را مختل کرد.

وی ادامه داد: منشأ اصلى دوقطبی سازی هاى دروغين، در خارج از كشور است اما متأسفانه برخى اوقات در داخل نيز از سوی برخی چهره های سیاسی نیز تكرار می ‏شود.

استاد حوزه و دانشگاه مهمترین و برجسته ترین تبعات دو قطبی سازی را برشمرد و اظهار داشت: شكاف در حاكميت‏، شكاف بين حاكميت و مردم، شكاف ميان نخبگان سياسى و امتداد آن در جامعه‏ موجب صدمات جبران‏ ناپذير را بر همبستگى جامعه وارد می کند.

وی افزود: نمونه ملموس نتايج دوقطبی ‏سازى منفى در انتخابات سال ۸۸ بود که قريب به ۹ ماه، جامعه ايران را دچار التهاب و اغتشاش کرد./1313/۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات