۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۹۶۷۵۷
امام جمعه محمودآباد:

انتخابات صحنه تجلی حضور مردم در دفاع از آرمان های انقلاب است

امام جمعه محمودآباد با بیان این که انتخابات صحنه تجلی حضور مردم در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: در ۳۸ سال اخیر همواره شاهد حضور تعیین کننده و اثرگذار مردم بوده ایم.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در دیدار جمعی از جوانان و فعالان سیاسی و فرهنگی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور، بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد.

وی با بیان این که مهم ترین اصل در انتخابات حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است، افزود: هر چه حضور مردم در انتخابات پر شور تر باشد عزت و عظمت انقلاب و نظام اسلامی در عرصه بین المللی تقویت خواهد شد.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که دشمنان از حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی هراسان است، تصریح کرد: دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی به خوبی می دانند که اگر حضور مردم همانند گذشته در پای صندوق های رأی حداکثری باشد آنها باید از مواضع خود عقب نشینی کنند.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که انتخابات صحنه تجلی حضور مردم در دفاع از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری هر ساله یک انتخابات در کشورمان در 38 سال اخیر، اما همواره شاهد یک حضور تعیین کننده و اثرگذار از سوی مردم در این آزمون ها بودیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در مقابل راه میانه، تندروی قرار ندارد و تندروی و کندروی ها در این عرصه اشکالی ندارد و مهم حضور حداکثری مردم در مسیر انتخابات و انقلاب است که شاهد برگ زرینی دیگر بر افتخارات نظام جمهوری اسلامی باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در انتخابات که مدت‌ها مقام معظم رهبری نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و هشدار دادند دو قطبی سازی است و تبعات منفی آن شکاف در حاکمیت بوده که از خواسته های دشمنان است.

حجت الاسلام موسوی از تبعات منفی دو قطبی سازی در کشور را شکاف در حاکمیت که از خواسته‌های دشمنان است، عنوان کرد و گفت: منشأ اصلی دوقطبی سازی‌های دروغین در خارج از کشور بوده که به دنبال شکاف در حاکمیت جامعه هستند.

امام جمعه محمود آباد در ادامه گفت: آثار بعدی این دوقطبی سازی پس از شکاف بین حاکمیت و مردم دشمنان تنها حربه جدایی مردم از نظام را در این موضوع دیده و بر این مسأله مانور می‌دهند و در ادامه شکاف بین نخبگان سیاسی و در امتداد آن شکاف جامعه رخ می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: تعابیری مثل دوگانه، میانه رو، تند رو و از این دوقطبی در موضوع برجام و برخورد آن با منتقدان نیز بیشترین استفاده را کردند که مقام معظم رهبری فرمودند با تکرار ادبیات تند و میانه رو هدف دشمنان را تامین نکنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان با هربه های مختلف تلاش می کنند انتخابات در کشورمان را خدشه دار کنند، خاطرنشان کرد: اما ملت با بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی با هوشیاری کامل تحرکات دشمنان را رصد می کنند و اجازه کوچکترین تحرک بر علیه نظام را به آنها نخواهند داد.

امام جمعه محمودآباد با تأکید براین که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی در جریان انتخابات سال 88 نیز با مطرح کردن مسأله دروغین تقلب کشور را به آشوب کشیدند، تصریح کرد: نخبگان سیاسی، احزاب و گروه ها باید هوشیار باشند چون توطئه و فتنه دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی هنوز به پایان نرسیده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که باید مراقب دام های دشمن درآستانه انتخابات باشیم، خاطرنشان کرد: گروه نفاق تا سعی می کند از کوچکترین روزنه ها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کند که این وظیفه گروه و جریان های سیاسی در این برهه حساس سنگین تر می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتخابات پیش روی سرنوشت چهارساله کشورمان را رقم خواهد زد، ادامه داد: باید از همه ظرفیت ها جهت مشارکت حداکثری و ایجاد یأس و ناامیدی در دشمنان قسم خورده به نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار گیریم.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که در سه دهه اخیر همواره حضور مردم در صحنه ها و عرصه های مختلف تعیین کننده بوده است، تصریح کرد: در هر مقطعی که بحرانی برای انقلاب و نظام پیش آمد، حضور مردم همه مشکلات و بحران ها را رفع کرد و موجب عقب نشینی دشمنان انقلاب شد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ملت ایران اسلامی پیرو ولایت و آرمان های والای انقلاب اسلامی است، گفت: روحیه ولایی مردم ایران سبب شده است تا همه تلاش ها و برنامه ریزی های دشمنان با شکست مواجه شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که انتخابات یک فرصت مطلوبی برای رشد سیاسی جامعه است، خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در انتخابات یک راهبرد اساسی و مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی اسلامی است به همین دلیل باید در برگزاری باشکوه آن از همه ظرفیت های مردمی بهره گیریم.

وی از انتخابات به عنوان مظهر حماسه سیاسی و عزت آفرین برای نظام اسلامی در عرصه های داخلی و خارجی یاد کرد و گفت: ملت بزرگ ایران بار دیگر در 29 اردیبهشت براساس تکلیف دینی و انقلابی خود حضور و مشارکتی حداکثری در پای صندوق های رأی خواهند داد.

امام جمعه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه جوانان در رشد و تعالی هر کشوری اشاره کرد و با بیان این که جوانان در هر کشور به عنوان نیروی انسانی سرمایه‌های اصلی و مایه قدرت و توان آن کشور محسوب می شوند، گفت: کشوری در مسیر پیشرفت و توسعه موفق می‌شود که به بهترین شکل از توان نیرو و پتانسیل جوانان خویش در عرصه‌های مختلف استفاده کند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: اگر به شکل مناسب و با برنامه‌ریزی دقیق از توان نیروی عظیم استفاده شود یک فرصت بی نظیر را برای پیشرفت و توسعه همه جانبه و ارتقاء امنیت ملی کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: در مقابل اگر این نیرو رها شود و به نیازهای منطقی آنها توجه نشود و برای استفاده از نیروی آنان برنامه‌ریزی لازم صورت نگیرد پیشرفت و رشد کشور دچار وقفه و مشکل خواهد شد که حتی ممکن است امنیت ملی به خطر افتد.

استاد حوزه علمیه مازندران گفت: ایران اسلامی به عنوان کشوری دارای جوانان نخبه و دین‌مدار بهترین و مناسب‌ترین شرایط موفقیت را برای رشد و بالندگی در همه عرصه‌های علمی و اقتصادی و بین المللی دارد و باید به این جوانان همانند هشت سال دفاع مقدس اعتماد کنیم.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد:‌ این جوانان ایرانی در بحرانی‌ترین زمان کشور را نجات دادند و امروز حضور جوانان در همه عرصه‌ها به ویژه مشارکت اجتماعی می‌تواند جلوی برخی از مشکلات و موانع پیشرفت را بگیرد و با ایجاد اشتغال، تولید و دگرگونی می توان وضع معیشتی آنان را سامان بدهیم./۹۵۰/202/ب2

ارسال نظرات