۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۹۶۷۰۰
رییس هیأت مدیره مجمع خیرین هلال احمر استان قم:

دو میلیون نفر در ایران داوطلب فعالیت جهادی در هلال احمر هستند

حجت الاسلام میرعظیمی جمعیت هلال احمر را یکی از اسناد افتخار آمیز جمهوری اسلامی دانست و گفت: دو میلیون نفر از کل میزان ۹ میلیون نفری که در کل دنیا داوطلب حضور در هلال احمر برای فعالیت های دوستانه هستند، ایرانیان هستند.
حجت الاسلام سید کاظم میر عظیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد گلفشان رییس جمعیت هلال احمر استان قم به همراه جمعی از اعضای مجمع خیرین هلال احمر قم با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سید کاظم میر عظیمی رییس هیأت مدیره مجمع خیرین هلال احمر استان قم در این دیدار با اشاره به برکات و ثمرات مجمع خیرین قم اظهار داشت: در حقیقت ایده و پایه این بحث در جمعیت هلال احمر که امروز در بسیاری از نقاط کشور نیز به راه افتاده است توسط مجموعه خیرین این شهر مقدس بود و این بنای مبارک از استان قم شروع شد.

وی با بیان این که راه اندازی مجمع خیرین سند افتخاری بر جمعیت هلال احمر به شمار می رود، ابراز داشت: این دستور آیات قرآن است که باید به وضع محرومان رسیدگی شود و در روایات نیز مراجعات مردم برای برآورده شدن نیازمندی ها نعمت دانسته شده است و در روایتی از امام کاظم(ع) نیز وارد شده است که مهر قبولی اعمال در روز قیامت بستگی به رسیدگی انسان به حوائج نیازمندان دارد.

حجت الاسلام میرعظیمی افزود: این جمع به لطف الهی و به برکت دعای اهل بیت(ع) تا به امروز توفیقات زیادی را کسب کرده اند و امیدواریم در شهر مقدسه قم بتوانیم خدمات بهتر و ارزنده تری داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود جمعیت هلال احمر را سازمانی بین المللی و غریب دانست و تأکید کرد: این جمعیت در بسیاری از اوقات مظلوم واقع شده است به این معنا که حقیقتا میزان بودجه این مرکز با توجه به نیازهایی که توسط این جمعیت باید برآورده شود بسیار کم است ولی به هرحال با وجود خیرین کارها در حال پیشروی است.

رییس هیأت مدیره مجمع خیرین هلال احمر استان قم ادامه داد: جمعیت هلال احمر یکی از اسناد افتخار برای جمهوری اسلامی است، چراکه در کل دنیا این جمعیت 9 میلیون داوطلب دارد ولی تنها در جمهوری اسلامی ایران دو میلیون نفر داوطلب فعالیت جهادی در این مرکز هستند و این نشان می دهد که ما تابع دین و آیین و مذهبی هستیم که این مسائل در آن مورد عنایت ویژه ای است.

وی با اشاره به نقش هلال احمر در برخی حوادث مهم و از جمله تصادفات جاده ای، عنوان داشت: گاهی اوقات به دلیل کمبود امکانات نمی توان کار زیادی کرد که از جمله در همین حادثه اخیر تصادف جاده قم به تهران پدری سوختن فرزندش را به چشم نگاه می کرد، بنابراین اگر امکانات جمعیت هلال احمر بیشتر باشد این اتفاقات ناگوار پیش نمی آید.

حجت الاسلام میرعظیمی با اشاره به بسته های حمایتی مجمع خیرین هلال احمر قم خاطرنشان کرد: ما در طول سال در ضمن طرح های مختلف خدمت رسانی به افراد نیازمند داریم که از جمله به امانت دادن تجهیزات پزشکی گران قیمت به خانواده های نیازمند و دارای بیماران صعب العلاج است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات