۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۹۶۶۹۰
رییس جمعیت هلال احمر استان قم خبرداد؛

اعطای ۲۸۰۰ سبد کالا به نیازمندان استان قم

گلفشان با اشاره به فعالیت های مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان قم از اعطای ۲۸۰۰ سبد کالا به نیازمندان استان قم تنها در نوروز امسال خبر داد.
 محمد گلفشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد گلفشان رییس جمعیت هلال احمر استان قم به همراه جمعی از اعضای مجمع خیرین هلال احمر قم با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمد گلفشان در این دیدار با بیان اینکه هلال احمر هیچگاه دل خوش به اعتبارات دولتی نبوده است، اظهار داشت: ما در جمعیت هلال احمر استان قم نزدیک به دو سال است که مجمع خیرین را به راه انداختیم تا در جهت رفع نیازمندی های جامعه بتوانیم از ظرفیت این افراد استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: با جلسات مختلفی که برگزار کردیم در نهایت اساسنامه تنظیم و از استانداری نیز مجوز فعالیت را اخذ کردیم و در ادامه هیأت مدیره مجمع تشکیل شد و در این دو سال در این مجموعه بیش از هزار پرونده بیماران صعب العلاج که هزینه درمانی زیادی دارند مورد کمک و یاری قرار گرفت.

گلفشان با اشاره به دیگر خدمات مجمع خیرین هلال احمر قم ابراز داشت: تهیه جهیزیه و سبدهای کالای ویژه ایام نوروز، ماه مبارک رمضان و سال تحصیلی از جمله این فعالیت ها است که تا به امروز بالغ بر دو هزار و 800 سبد کالا تنها در نوروز به نیازمندان داده شد.

وی تصریح کرد: ما در جمعیت هلال احمر استان قم علاوه بر فعالیت های امدادی که داریم، رسیدگی به نیازمندان و محرومان را نیز یکی از وظایف اصلی خودمان می دانیم و برای اداره بهتر امور در این مجمع بزرگانی از اعضای هیأت مدیره از اساتید حوزه هستند و به جهت اشرافی که بر جامعه دارند گاهی نیازمندان را نیز خود این افراد معرفی می کنند.

وی با بیان این که یکی از مسائل مهم حفظ کرامت افراد است، خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان برای کمک به افراد آن ها را در نوبت و صف قرار نمی دهیم و بیشتر اوقات خود افراد ما به درب خانه های نیازمندان رفته و کمک رسانی می کنند تا جایی که همسایه او نیز متوجه این مسأله نمی شود.

رییس جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در مورد جهیزیه نیز همین مسأله مطرح است به گونه ای که ما خانواده های محتاج زیادی بدون اینکه اقوام و آشنایان آنها متوجه بشوند کمک های شایانی داشته ایم و امیدواریم با همت بزرگواران با حضور خیرین بتوانیم کمک های بیشتری به افراد داشته باشیم.

یادآور می شود، محمد گلفشان در پایان این دیدار دفترچه فعالیت های جمعیت هلال احمر و مجمع خیرین هلال احمر استان قم را به حضرت آیت الله علوی گرگانی تقدیم و از ایشان خواست در جهت فعالیت های بهتر هلال احمر همواره یاری گر این نهاد انقلابی باشند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات