۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
کد خبر: ۴۹۶۶۷۸
آیت الله علوی گرگانی:

دولت به صورت جدی به خانواده های جانباختگان معدن گلستان رسیدگی کند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت رسیدگی به طبقه ضعیف جامعه، گفت: در همین حادثه معدن عمدتا افراد بی بضاعت جان خود را از دست دادند که دولت باید رسیدگی به خانواده های جانباختگان را با جدیت دنبال کند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیداری که به مناسبت هفته هلال احمر با اعضای مجمع خیرین هلال احمر استان قم داشت، با بیان اینکه خداوند هر منصبی و ثروتی که به انسان می دهد در دست انسان امانت است، اظهار داشت: به همین جهت در روایات وارد شده که تواضع اغنیا و ثروتمندان ارزش زیادی دارد و ثروتمندان نیز باید همواره به فکر مردم محتاج باشند.

وی افزود: اگر خیرین در جامعه نباشند مردم طبقه ضعیف جامعه در وضعیت بدی قرار می گیرند و در همین حادثه اخیر معدن دیدیم همگی از طبقه ضعیف بودند که هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند و دولت بیشتر به این افراد توجه داشته باشند که مستضعفان در جامعه فشار نبینند، چراکه دعا و نفرین افراد ضعیف مؤثر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان اینکه نباید طبقه مستضعف در جامعه آه بکشند، ابراز داشت: مسأله مهم دیگر آن است طبقه خیرین نیز باید به صورت آبرومندانه و سنگین که طرف مقابل احساس شکست نکند به کار آنها رسیدگی کنند نه اینکه موجب خجالت طرف مقابل شوند.

وی با تأکید بر اینکه همه خدمت ها نزد خدا ثبت خواهد شد، یادآور شد: همه فعالیت های خیر در این دنیا ارزش دارد و صرف وصیت کردن به اینکه اموال مرا بعد از مردن به فقرا بدهید آن چنان تأثیری ندارد همچنانکه پیامبر فرمود اگر انسان در دنیا یک خرمای خراب به فقیر بدهد بهتر از آن است که وصیت کند بعد از مرگ انبار خرمایش را به نیازمندان بدهند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: نفس جدا کردن مال از دل ارزش زیادی دارد، چراکه برای برخی افراد جان دادن راحت از پول دادن است؛ شما نیز در این مجمع این کار را ادامه دهید و دیگران را نیز به این عمل دعوت کنید و دعوت افرادی که اهل عمل هستند به این کار بسیار مفید فایده خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در همه جا ریا خوب نیست، تأکید کرد: ریا یک جا استثنا دارد و آن هم در مسأله زکات و رساندن خدمات به مردم است، بنابراین شما نیز فعالیت های خیر خود را بیشتر نشان دهید که دیگران بیبنند و تشویق شوند و شاید دو نفری که خدمت می کنند 10 نفر بشوند و روزی برسد که نیازمندی در جامعه باقی نماند./1330/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات