۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۹۶۵۷۷
حجت الاسلام ‌آقا تهرانی:

کارکرد اصلی حوزه های علمیه هدایت جامعه است

نماینده سابق گفت: وظیفه ذاتی روحانیت هدایت به سوی سعادت جامعه است و از مهمترین کار ویژه های آنان تبیین و نهادینه کردن اصل و نظریه ولایت فقیه در جامعه برای مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقا تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در مراسم جشن حضرت علی اکبر(ع) که ظهر امروز در مدرسه آیت الله آخوند همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات اظهار داشت: تنبلی و بی حوصلگی در میان افراد جامعه سبب خسران و عقب افتادگی جامعه است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه افراد نسبت به رای خود مسؤول هستند و باید نسبت به دقیق بودن آن هوشیار باشند چرا که آینده کشور خود را بنا می نهند.

حجت الاسلام آقا تهرانی با بیان این که رییس جمهور در انتخاب کابینه باید افراد اصلح را در نظر داشته باشد، ابراز داشت: توصیه رهبر معظم انقلاب و امام راحل نیز تاکید بر انتخاب فرد اصلح در انتخابات است.

وی توجه به جایگاه روحانیت را امری مهم توصیف کرد و گفت: طلابی که لباس مقدس روحانیت را بر تن می کنند باید بدانند که تمام تلاش خود را به کار ببندند و شان و جایگاه لباس روحانیت را حفظ کنند.

عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: دین اصل اساسی در زندگی انسان است و باید در تمام شئون زندگی انسان ظهور و بروز داشته باشد چرا که یک برنامه جامع برای سعادت انسان ارائه می دهد.

وی در ادامه یادآور شد: وظیفه ذاتی روحانیت هدایت به سوی سعادت جامعه است و از مهمترین کار ویژه های آنان تبیین و نهادینه کردن اصل و نظریه ولایت فقیه در جامعه برای مردم است.

حجت الاسلام آقا تهرانی در پایان با بیان این که امروز شرکت در انتخابات به عنوان یک اصل مهم در نظام اسلامی محسوب می شود، گفت: مردم باید با هدایت روحانیت در پای صندوق های رای حاضر شوند و مشت محکمی بر دهان دشمنان بکوبند./۹۷۹/پ۲۰۲/ج۱

 

 

 

ارسال نظرات