۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۹۶۵۴۵
آیت‌الله ری شهری:

رضایت الهی در اطاعت کامل از خداوند است

آیت‌الله محمدی ری شهری با تاکید براینکه کار خیر باید خالص برای کسب رضایت الهی انجام شود، گفت: رضایت خداوند در اطاعت از دستورات او نهفته است.
آیت الله ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه در خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: انسان باید به انجام عمل خیر مداومت داشته باشد.

وی افزود: در روایات ائمه معصومان(ع) انسانها از این که اعمال نیکویشان را بزرگ جلوه دهند و یا برخی از گناهان را کوچک قلمداد کنند، نهی شده‌اند.

آیت‌الله محمدی ری شهری در ادامه بیان داشت: همانطور که کوچک نشمردن گناه سفارش شده کوچک و بی ارزش ندانستن اعمال نیکو نیز توصیه شده بنابراین انسان نباید کارهای نیک را کوچک و بی ارزش بداند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از امام محمد باقر(ع) ابراز کرد: حضرت در زمینه استقصار اعمال فرمودند: انسان نباید هیچ کار خوبی را کوچک ببیند شاید جزای همین کار نیکو مایه شادی او در آخرت باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه خداوند رضایت خود را در اطاعتش مخفی کرده است، گفت: گاهی انسان عمل خیری انجام می‌دهد و یا نیاز نیازمندی را رفع می‌کند که رضایت خدا در آن است بنابراین در انجام عمل خیر بزرگی و کوچکی مطرح نیست بلکه کسب رضایت الهی مهم است برهمین اساس کوچک شمردن کار خیر خطایی بس بزرگ است.

این مفسر قرآن کریم در پایان خاطرنشان کرد: روایت است که صدقه بدهید هرچند که اندک باشد؛ هر کاری برای خدا انجام بپذیرد عملی بزرگ است چرا که ارزش کار و عظمت آن به بزرگی کار نیست بنابراین ارزش انجام کارهایی که روی زمین مانده حتی اگر کوچک باشد بسیار ارزشمند است./813/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات