۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۴۹۶۵۰۴
آیت الله نوری همدانی:

حضور حداکثری مردم در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی می کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات پیش رو، گفت: مردم باید به صورت متحد در صحنه حضور پیدا کرده و فردی را انتخاب کنند که خدمتگزار ملت باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از بسیجیان ناحیه های مقاومت بسیج و تعدادی از مدافعان حریم اهل بیت(ع)، با بیان این که قرآن کریم به شکر نعمت پروردگار تأکید دارد، گفت: انسان در شمارش نعمت های پروردگار عاجز و ناتوان است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: بزرگترین نعمت درمیان نعمت ها، نعمت ولایت است؛ خدای متعال همه نعمات را به واسطه اهل بیت(ع) به بشر عنایت می کند که الحمدلله این نعمت شامل حال ما هم شده است.

وی ادامه داد: این نظام و انقلاب سایه ای از همان ولایت صدر اسلام است؛ پیش از انقلاب کاخ نشینان، استبدادی در این کشور وجود آورده بودند که موجب ایجاد انقلاب اسلامی شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزود: زمانی فرهنگ ما در سیطره استکبار بود؛ جوانان برای کسب علوم باید به اروپا می رفتند، در حالی که علم از اسلام به وجود آمده است.

وی ابراز کرد: در اروپا جوانان را به دین اسلام بد بین می کردند و می گفتند که عقب ماندگی شما از اسلام است؛ آن ها را شست و شوی مغزی می دادند که موجب سر سپردگی آنان می شد و پس از برگشت به ایران، همین افراد وزیران مملکت می شدند.

این مرجع تقلید با بیان این که وضع مملکت ما پیش از انقلاب به این ترتیب بوده است و نباید این را فراموش کنیم، گفت: در میان این اوضاع خدای متعال امام خمینی(ره) را برانگیخت و ایشان بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی شد.

وی تأکید کرد: مردم باید دشمنان اسلام را به خوبی بشناسند؛ ما باید از نظر فرهنگی و انقلابی در سطح بالایی باشیم.

وی با بیان این که رکن اول انقلاب، اسلام است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه گسترش پیدا کند و اسلام را به خوبی بشناسیم؛ دومین رکن انقلاب مردم هستند و در تمام مدت به وقوع پیوستن انقلاب اسلامی، مردم در صحنه بودند و خون دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اگر امثال شما به میدان جنگ نمی رفتند، سوریه و عراق پیشرفت نمی کرد؛ شهادت افتخار است و بدون جهاد پیشرفتی حاصل نمی شد؛ در روایات است که هر کس به جبهه جهاد نرفته باید حداقل در آرزوی جبهه باشد و اگر این گونه نباشد، انسان کاملی نیست.

وی خاطرنشان کرد: سومین رکن انقلاب اسلامی ولابت فقیه است؛ کشورها چون فقیه و رهبر ندارند نمی توانند نتیجه بگیرند؛ یکی از ثمرات انقلاب ایجاد نظام اسلامی و ولایی است که دنباله نظام انبیاء است.

این مرجع تقلید بسیج را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: این انقلاب راه علم را برای بانوان باز کرد؛ انقلاب مال مردم است و از این جهت لازم است که همه در صحنه انتخابات حضور داشته باشند و رأی بدهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم نخستین ملاک اصلح بودن را ولایتمداری در حد عالی عنوان کرد و افزود: مبارز و شجاع بودن در برابر استکبار و خدمتگزار مردم و ملت بودن از دیگر ملاک های کاندیدای اصلح است؛ همه باید متحد باشند و کمک کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

وی در پایان بیان داشت: ارتباط میان مردم و رهبر مهمترین ویژگی در انقلاب ها است؛ اگر یک رهبر بتواند قلب آن جامعه را فتح کند، در یک لحظه می تواند میلیون ها نفر را به جبهه اعزام کند./840/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات