۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۴۹۶۴۳۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

سطحی نگری نسبت به مفهوم انتظار و مهدویت آسیب زا است

مدیر حوزه علمیه مازندران سطحی نگری نسبت به مفهوم انتظار و مهدویت را آسیبی جدی در مسیر ترویج این فرهنگ ناب دانست و گفت: امروز نیازمند نگاه عمیق و تأثیرگذار نسبت به موضوع مهدویت در جامعه هستیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست هماهنگی جشن های نیمه شعبان در ساری، مسأله مهدویت و انتظار را یک موضوع مهم و غیرقابل انکار دانست و گفت: باید برای فراگیر شدن این فرهنگ ارزشمند و تعالی بخش از همه ظرفیت ها بهره گیریم.

وی با بیان این که با ظهور حضرت ولی عصر(عج) ظلم، ستم و جنایت کنار خواهد رفت و یک حکومت عدل الهی در جهان تشکیل خواهد شد، افزود: با ظهور حضرت پرچم اسلام ناب در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهدویت به معنای حرکت جامعه بشری به سوی یک جامعه واحد، حکومت حق و عدل و کنار زدن پرده ظلم و ستم در جهان است، خاطرنشان کرد: امروز جامعه بشری در سایه بهره گیری از فرهنگ مهدویت به رشد و تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ مهدویت بهره بگیریم، تصریح کرد: این فرهنگ جهانی تنها راه رسیدن جامعه بشری به تعالی حقیقی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تبیین جایگاه مهدویت و مفهوم انتظار در جامعه هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای خدشه دار کردن این فرهنگ متعالی استفاده می کنند باید با همه توان در برابر این دشمنی ها ایستادگی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مفهوم انتظار باید به صورت فراگیر در جامعه اسلامی گسترش یابد، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی امروز شاهد گسترش این فرهنگ متعالی در همه بخش های جامعه هستیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران نظام مقدس جمهوری اسلامی را زمینه ساز حکومت حضرت ولی عصر(عج) دانست و با بیان این که امروز همه بخش های نظام باید در جهت ترویج مسأله مهدویت و انتظار گام بردارند، خاطرنشان کرد: این فرهنگ اصیل دینی راه تعالی امروز اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به تلاش دشمنان در جهت گسترش شبهات مهدویت و انتظار در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از گسترش این شبهات ترویج صحیح و هدفمند مفهوم انتظار و مهدویت در جامعه است.

وی با بیان این که دشمنان همواره به دنبال ترویج باطل در برابر حق در جامعه دینی بودند، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار حق و معنویت در جامعه جهانی رسالت سنگینی در برابر جبهه باطل دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که اندیشه مهدویت امروز باید در همه بخش های علمی، فرهنگی، اجتماعی و دینی جامعه بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: روحانیت به عنوان پرچم دار تبلیغ دین رسالت سنگینی در ترویج این فرهنگ اصیل در منابر و خطابه ها بر عهده دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای سست کردن ایمان و اعتقاد مردم نسبت به مفهوم مهدویت  وانتظار به کار گرفتند، بیان داشت: دشمن امروز با فشارهای اقتصادی و سرگرم کردن مردم به این مسائل سعی می کند اعتقادات دینی مردم را سست و بی پایه کند تا به اهداف شوم خود دست یابد.

وی با تأکید براین که مفهوم انتظار باید به صورت ریشه ای از پایین ترین سطح تحصیلی برای فرزندان این کشور تبیین و تشریح شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی مواقع شاهد هستیم جوانان تحصیل کرده ما با این گونه مفهوم بیگانه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امروز یکی از مهم ترین وظایف منتظران حقیقی فراهم کردن زمینه ظهور حضرت است، تصریح کرد: فراهم کردن عرصه ظهور تنها به شعار دادن و سخنرانی نیست بلکه جامعه باید با کسب ایمان، تقوا و اخلاق دینی در این مسیر حرکت کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرار گرفتن در مسیر انتظار بدون شناخت حضرت ممکن نیست، خاطرنشان کرد: امروز برای استقامت و پایداری در مسیر انتظار نیازمند درک صحیح از حضرت و مفهوم انتظار هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مسائل غلط از مفهوم انتظار اشاره کرد و با بیان این که موضوعاتی نظیر تعیین وقت ظهور از سوی برخی ها مسائلی آسیب زا در مسیر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه است، خاطرنشان کرد: متخصصان این عرصه باید با تبیین و ترویج صحیح مسأله انتظار با این گونه آفت های جدی مقابله کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مدعیان دروغین یک آفت جدی در مسیر ترویج و گسترش فرهنگ مهدویت و انتظار محسوب می شوند، تصریح کرد: وجود چنین مسائل خطرناکی رسالت طلاب و روحانیان به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین را دو چندان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که امروز همه ما وظیفه داریم از همه ظرفیت ها در جهت شناخت و پیروی از حضرت بهره گیریم، بیان داشت: تقویت این شناخت سختی های زندگی را برای مؤمنان آسان خواهد کرد و مسیر سعادت و کمال را برای همه ما بیشتر هموار می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود سطحی نگری نسبت به مفهوم انتظار و مهدویت را آسیبی جدی در مسیر ترویج و گسترش این فرهنگ ناب دانست و تصریح کرد: امروز نیازمند نگاه عمیق و تأثیرگذار نسبت به موضوع مهدویت در جامعه هستیم تا از آسیب های احتمالی در این خصوص جلوگیری کنیم./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات