۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۳۲۷
معاون آموزش حوزه های علیمه ایلام:

شرکت در دوره تثبیت و اختبار برای طلاب جدیدالورود الزامی است

معاون آموزش حوزه های علیمه ایلام شرکت در دوره تثبیت و اختبار را برای طلاب جدیدالورود الزامی دانست و گفت: افرادی که در این دوره تثبیت شرکت نکنند ثبت نام از آنها به هیچ وجه انجام نخواهد شد.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه های علمیه استان ایلام امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان که پیش از ظهر امروز در مدرسه صاحب الزمان(عج) برگزار شد، از اعلام نتایج پذیرش طلاب استان در اوایل یا اواسط خردادماه سال جاری خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته پذیرش شدگان حوزه های علمیه استان در مقطع سیکل به مدارس و در مقطع دیپلم به مرکز مدیریت مراجعه می کردند، افزود: با تصمیمی که امسال گرفته شد تمامی افراد در مقاطع سیکل و دیپلم به مدارس علمیه سراسر استان مراجعه خواهند کرد.

حجت الاسلام تقوایی گرفتن تست شخصیت از داوطلبان را یکی از ضرورت ها برشمرد و گفت: با توجه به برخی از مشکلات سالهای گذشته، تصمیم بر آن شد تا طلاب تست شخصیت را در مدارس و از سوی خود طلبه تکمیل شود تا ان شاءالله در سال های آینده با مشکلات مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه شرکت طلاب جدیدالورود در دوره تثبیت و اختبار الزامی است، تأکید کرد: افرادی که در این دوره شرکت نکنند ثبت نام آنها به هیچ وجه انجام نمی گیرد، از این رو شرکت در این دوره برای طلاب جدید ضروری است.

معاون آموزش حوزه های علمیه ایلام خاطرنشان کرد: پس از پایان سال تحصیلی 95-96، دوره تابستانه طلاب آغاز خواهد شد که این دوره به دو نوع است، یکی از آنها از طرف مرکز قم ارسال می شود و دیگری از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه، به شرط فراهم شدن شرایط لازم اجرا می شود.

وی به توضیحی درباره طرح تابستانه مدیریت حوزه علمیه ایلام پرداخت و اظهار داشت: همان گونه که گفته شد اگر شرایط فراهم شود طلاب نمونه و نخبه را به مدت یک ماه به مشهد مقدس خواهیم برد و در آنجا کارگاه هایی را برای آنان در نظر خواهیم گرفت و اگر هم شرایط فراهم نبود در استان ایلام این دوره را برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام تقوایی با بیان اینکه افت تحصیلی طلاب آسیب شناسی شده است، افزود: در این زمینه بررسی هایی صورت گرفت که عوامل این افت تحصیلی در طلاب شناسایی شد که ان شاءالله با برطرف کردن آن در سال های تحصیلی آینده شاهد این افت نباشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه هایی برای تقویت طلاب در مسائل آموزشی، تهذیبی و پژوهشی در سال آینده طراحی شده که با همکاری مدیران مدارس اجرا خواهد شد./۸۷۹/202/ب2

ارسال نظرات