۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۹۶۳۰۲
امام جمعه شهرستان دورود:

در طرح شجره طیبه از تمام ظرفیت‌ها استفاده می کنیم

حجت الاسلام حقیان گفت: تمام سعی خود را کرده‌ایم تا در این طرح از تمام ظرفیت‌های شهرستان از قبیل حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، بازنشستگان سپاه و فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج استفاده کنیم.
طرح شجره طیبه شهرستان درود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا حقیان، امام جمعه شهرستان دورود امروز در دیدار با حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مذهبی در شهر دورود، به تشریح فعالیت‌های طرح شجره طیبه صالحین در این شهرستان پرداخت.

حجت الاسلام حقیان با بیان این که طرح شجره طیبه صالحین یک طرح تربیتی است، اظهار داشت:‌ این طرح تربیتی با همت سپاه در حال برگزاری در سطح تمام شهر‌ستان‌های کشور است.

وی ابراز داشت: در طرح شجره طیبه صالحین استادانی از حوزه علمیه، دانشگاه و سپاه، هر کدام به فراخور تخصص خود به تدریس علوم دینی و تربیتی مشغول هستند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در این طرح فرهیختگان و نخبگان هر شهر به عنوان سر‌مربی و طلاب، روحانیان و دانشگاهیان نیز به عنوان مربی معرفی شده و اقدام به آموزش مسائل دینی به جوانان و نوجوانان می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه‌ها در مساجد، پایگاه‌های مختلف بسیج در سطح شهر و روستا‌ها، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها حلقه‌هایی تحت عنوان حلقه صالحین تشکیل می‌دهند که در آن معارف دینی در بخش‌های مختلفی اعم از اعتقادات، احکام، مسائل سیاسی، بصیرتی و اخلاقی از سوی مربیان و سرمربیان آموزش‌های لازم ارائه می‌ شود.

امام جمعه شهرستان دورود با تأکید بر این که مباحثی که در حلقه‌های تربیتی شجره طیبه صالحین ارائه می‌شود، بحث‌های دو طرفه است، خاطرنشان کرد: از میان شهرستان‌های مختلفی که اقدام به برگزاری حلقه‌های تربیتی کرده است، شهرستان دورود یکی از موفق‌ترین این شهرستان‌ها است که در این راستا توفیقات قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: تمام سعی خود را کرده‌ایم تا در این طرح از تمام ظرفیت‌های شهرستان از قبیل حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان، بازنشستگان سپاه و فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج استفاده کنیم که در نهایت با کسب موفقیت‌های متعدد در سنین مختلف، شاهد نتیجه‌های مثبت این عملکرد شدیم.

استاد حوزه علمیه شهرستان دورود با بیان این که شهرستان دورود مردمی متدین و ولایتمدار دارد،‌ اظهار داشت:‌ مردم این شهرستان همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس شهدای بسیاری به این انقلاب تقدیم کرده‌اند، امروزه نیز حامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بوده و مسؤولان را در برگزاری طرح شجره طیبه یاری می‌کنند./878/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات