۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۴۹۶۲۸۴

دیدار امام جمعه درود با آیت الله علوی گرگانی

امام جمعه شهرستان درود و جمعی از سرمربیان و مربیان طرح شجره طیبه صالحین با حضرت آیت‌الله علوی گرگانی دیدار و گفت وگو کردند.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، امروز در دیدار حجت‌الاسلام رضا حقیان، امام جمعه شهرستان درود و جمعی از سرمربیان و مربیان طرح شجره طیبه صالحین شهرستان درود، با بیان این که شهر درود جزء شهرهای مذهبی ایران است، بیان داشت: این شهر عالمان و شخصیت‌های بسیاری را برای خدمت به کشور تربیت کرده است که نشان از فعالیت صحیح مسؤولان این شهر است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، خطاب به مربیان حاضر در جلسه، اظهار داشت: شما مرحله نخست که یادگیری مسایل مهم دینی است به خوبی پشت سر گذاشته‌اید و اکنون نوبت مرحله دوم یعنی عمل به آنچه می‌دانید، رسیده است. بنابراین از خداوند متعال بخواهید تا علاوه بر آن که توفیق فراگیری معارف الهی را به شما داده است، شما را یاری دهد تا بتوانید به این معارف به شکل کاملی عمل کنید.

وی با قرائت روایت «كُونُوا دُعَاةً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِكُمْ لِيَرَوْا مِنْكُمُ الْوَرَعَ وَ الِاجْتِهَادَ وَ الصَّلَاةَ وَ الْخَيْرَ فَإِنَّ ذَلِكَ دَاعِيَةٌ»، ابراز داشت: امام صادق(ع) در این روایت تأکید می‌کند تا مردم را به غیر زبان و با رفتار و اعمال خود به پرهیزکاری و کوشش دعوت کنید.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: حضرت امام صادق(ع) چنان شاگردانی تربیت کرده بود که هرگاه مردم شاگردان ایشان را می‌دیدند می‌گفتند؛ خدا امام صادق(ع) را رحمت کند که چنین شاگردان صالحی تربیت کرده است، از این رو شما نیز شاگردان خود را چنان تربیت کنید تا در آینده مردم شهر بابت تربیت چنین شاگردانی از شما تقدیر کنند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند متعال ما را در تمام مراحل زندگی امتحان می‌کند. منتهی انسان به هر میزان که به خدا نزدیک‌تر می‌شود، امتحان الهی نیز دشوارتر می‌شود. برای همین دعا کنید و از خداوند بخواهید تا شما را در این امتحانات یاری دهد تا از این آزمون الهی سربلند بیرون بیایید.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، با قرائت آیه «... وَ لَوْ لا فَضْلُ اللَّهِ عَلَيْکُمْ وَ رَحْمَتُهُ لاَتَّبَعْتُمُ الشَّيْطانَ إِلاَّ قَليلاً»، عنوان کرد: شیطان بسیاری قوی است و می‌تواند به راحتی انسان‌ها را فریب دهد، از این رو اگر خدا لحظه‌ای از ما چشم‌پوشی کند همه از یاد خدا غافل خواهیم شد.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که چگونه باشیم تا آحاد جامعه انسان‌های صالحی باشند، اظهار داشت: پاسخ این سؤال در فرمایش پیامبر اکرم(ص) وجود دارد که فرموده است:‌ «لاَ یَصْلِحُ عَوامُ اُمَّتِی إلَّا بِاصْلاحِ خَواصِّ».

استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه افزود: پیامبر اکرم اصلاح مردم یک جامعه را در گرو اصلاح خواص آن جامعه می‌داند و در ادامه به معرفی خواص پرداخته و می‌فرماید؛ خواص دو دسته هستند، دسته نخست علماء و دسته دیگر امیران هستند. علمای جامعه‌ پیشوایان آن جامعه هستند، علماء از آحاد مردم پیشتاز هستند و باید مردم را هدایت کنند، بنابراین اگر علمای یک جامعه صالح نباشند، نخواهند توانست مردم آن جامعه را اصلاح کنند./۸۷۸/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات