۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۴۹۶۲۰۸
حدیث اخلاقی بزرگان(۲۲)

دعای تعجیل فرج دوای دردها

دعاي تعجیل فرج دواي دردهاي ما است، در روایت است که در آخر الزمان همه هلاك می شوند، مگر کسانی که براي [تعجیل] فرج دعا کنند.
آیت الله بهجت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرحوم حضرت آیت الله بهجت دعا برای فرج امام زمان(عج) را و توسل و زیارت قبور اهل بیت را نشانه ایمان و ضد خواسته های سلاطین جور می داند.

آنچه که می خوانید بخشی از سخنان این استاد برجسته اخلاق است:

دعاي تعجیل فرج دواي دردهاي ما است، در روایت است که در آخر الزمان همه هلاك می شوند، مگر کسانی که براي [تعجیل] فرج دعا کنند.

ائمه ما با این بیان خیلی به اهل ایمان و شیعیان عنایت کرده اند تا خود را بشناساند. علامت گذاري براي آن ها است، یعنی اگر براي فرج دعا می کنید، علامت آن است که هنوز ایمانتان پابرجاست.

دستورهاي عجیب و غریب دیگر هم داده اند، زیرا در آخرالزمان گرفتاري اهل ایمان خیلی سخت می شود به حدي که در روایت آمده است: بعد از آن که زمین از جور و ستم پر می شود. و شاید در روایت وارد شده باشد که:بیشتر کسانی که اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انکار می کنند. یعنی بیشتر مردم ازاعتقاد و ایمان به امامت بر می گردند.

هم چنین فرموده اند که در آخر الزمان این دعاي فرج را که دعاي تثبیت در دین است،بخوانیم: یا الله، یا رحمان، یا رحیم، یا مقلب القلوب، ثبت قلبی علی دینکاي خدا، اي رحمت گستر، اي مهربان، اي زیر و رو کننده ي دل ها، دل مرا بر دینت ثابت و استوار گردان. یعنی آن مرتبه اي از ایمان را که به من منت هادي، حفظ کن، نه این که مسلمان باشد و به همان باقی باشد، چون این معنا تثبیت در دین نیست.

 این توسلات، عزاداري ها، سوگواري ها و زیارت قبور اهلبیت - علیهم السلام - علامت آن است که اهل ایمان به آن ها اتصال و الصاق دارند و هنوز از آن ها منحرف نشده اند؛ لذا کفار و دست نشانده هاي آن ها دستور داشتند که بین مسلمانان و قرآن  تا چه برسد به مساجد و تکایا و مجالس عزا و روضه خوانی جدایی بیندازند، زیرا همه ي این ها ضد خواسته هاي سلاطین جور بود، لذا فرمان هدم قبور یا تعطیلی مجالس روضه خوانی را دادند.

روز هشتم ماه شوال که روز هدم قبور ائمه بقیع - علیهم السلام - است قاعدتا روز تعطیلی حوزه ي علمیه نجف بود، ولی ما کم کم عادت کردیم و براي ما عادي شد.!/۱۳۲۴۱۰۲/ی

ارسال نظرات