۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۴۹۶۱۳۲

صد و سی و پنجمین ماهنامه انتظار نوجوان منتشر شد

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) صد و سی و پنجمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان را منتشر کرد.
انتظار نوجوان

‌به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) صد و سی و پنجمین شماره ماهنامه فرهنگی انتظار نوجوان ویژه اردیبهشت‌‌ماه 1396 را به مدیرمسئولی سید مسعود پورسیدآقایی چاپ و روانه بازار کرد.

در اولین صفحه ماهنامه درباره انتظار، این سخن از رهبر معظم انقلاب نقل شده است: «قانع نشدن به وضع موجود و تلاش فزاینده و مستمر در انجام اعمال نیک و خیر یک بُعد انتظار است و امید به آینده‌ای روشن که در آن سراسر زندگی بشر را تفکر الهی فرا خواهد گرفت، بُعد دیگر انتظار است».

این ماهنامه مطالبی باعنوان‌های «سبد سبد نور/ دوای دردها»، «یک دنیای قشنگ تر»، «همت بلند، دنیای قشنگ»، «بیرون کوپه، کمی آن‌طرف‌تر»، «قصه‌های ماه: انتقام»، «همنام یا...»، «پیشنهادهای یک آدم دلسوز»، «توی تن چند نفر...»، «نوجوان منتظر» و «گل محمدی و گل نرگس» را دربردارد.

در یکی از مطالب ماهنامه با عنوان «دوای دردها» سخنانی از حضرت آیت الله بهجت(ره) درباره امام عصر عجل الله تعالی فرجه نقل شده که بخشی از آن چنین است:

«لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی‌عصر عجل‌ الله تعالی فرجه تشرف حاصل کند؛ بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز، سپس توسل به ائمه علیهم‌السلام بهتر از تشرف باشد.

... ما در دریای زندگی در معرض غرق شدن هستیم؛ دستگیری ولی خدا لازم است تا سالم به مقصد برسیم. باید به ولی‌عصر عجل‌ الله تعالی فرجه استغاثه کنیم که مسیر را روشن سازد و ما را تا مقصد همراه خود ببرد.

... چه قدر حضرت امام زمان عجل‌ الله تعالی فرجه مهربان است به کسانی که اسمش را می‌برند و صدایش می‌زنند و از او استغاثه می‌کنند؛ از پدر و مادر هم به آنها مهربان‌تر است!».

«خانواده مهدوی»، «آقاجون سعدی...»، «شعر»، «داستان راستان من»، «تجربه‌های نوشتن فلورا تاجیکی» و «13 پیشنهاد کلیدی برای کتابخوانی» عنوانهای مطالب دیگری است که در این نشریه آمده است.

در بخش پایانی ماهنامه نیز مطالبی با عنوان‌های «زیر باران خاطره»، «زندگی سری حیوانات»، «ترجمه دعای عهد»، «گفت‌وگو با انسیه موسویان» و «معرفی کتاب» به چشم می‌خورد.

مسافر جمعه نام  رمانی انقلابی از سمیه عالمی است که در صفحه چهل و هفتم ماهنامه با عنوان معرفی کتاب به آن پرداخته شده و  در ذیل آن چنین آمده است: «رمان مسافر جمعه را نشر کتابستان در 234 صفحه منتشر کرده است.

داستان رمان درباره جوان روستایی است که به دلیل درگیری با پیشکار خان، مجبور به فرار از دِه می‌شود؛ اما همین فرار اتفاقاتی را برای او رقم می‌زند که مسیر زندگی‌اش را عوض می‌کند. داستان در دهه چهل روایت می‌شود.

معمولا در رمان‌هایی که درباره انقلاب نوشته شده است، نویسنده به سرعت وارد اصل ماجرا شده و رمان با شعارنویسی روی دیوارها و پخش اعلامیه آغاز می‌شود؛ ولی مسافر جمعه از کمی دورتر شروع کرده است.

قهرمان داستان امیدوار به اصلاحات ارضی، در پی این است که مالک زمین کوچکی شود و بتواند از زیر بار سنگین سایه خوفناک ارباب در بیاید که البته ناخواسته پیشکار ارباب را به قتل می‌رساند و به بهانه خواستگاری از دخترخاله‌اش راهی شهر می‌شود. رسول، نماینده کشاورزان و روستائیان آن دوران است که کم کم وارد ماجراهای انقلاب می‌شود و شاهد فاجعه فیضیه است».

مؤسسه آینده روشن(پژوهشکده مهدویت) صد و سی و پنجمین شماره ماهنامه انتظار نوجوان را در 48 صفحه و با قیمت 5700 تومان منتشر و روانه بازار کرده است./۹۰۷/ن ۶۰۲

ارسال نظرات