۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۹۶۱۲۵
امام جمعه تبریز:

مسأله ازدواج و اشتغال نسل جوان باید کانون توجه مسؤولان باشد

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به مشکلات نسل جوان امروز در نبود کار و بستر مناسب ازدواج آنها، گفت: حل این مشکلات، توجه جدی مسؤولان برای ایجاد اشتغال را می طلبد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از جوانان منتخب استان، با تأکید بر بهره گیری از فرصت جوانی برای اعتلای معنوی و اخلاقی، اظهار داشت: جوانان آینده سازان کشور هستند و باید کانون توجه جدی مسؤولان باشند.

وی با اشاره به مشکلات نسل جوان امروز در نبود کار و بستر مناسب ازدواج آنها، تصریح کرد: امروز شاهد افزایش طلاق به جای ازدواج سالم و پاییدار هستیم، چنین فضایی زیبنده نظام اسلامی و جامعه اسلامی نیست، حل این مشکل توجه جدی مسؤولان برای ایجاد اشتغال و همچنین توجه مردم را در رعایت اخلاق اجتماعی در جامعه را می طلبد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش اساسی در تربیت آینده سازان کشور دارد، خاطرنشان کرد: جوانی بهترین فرصت برای تحصیل علم و فضائل اخلاقی است، بنابراین باید با رفع نقص‌های موجود در آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور این فرصت را مغتنم بدانیم.

وی با اشاره به نقش مساجد در جذب جوانان به سوی معنویت و تعمیق اعتقاد دینی آنها، ادامه داد: توجه به امر ورزش و اردوهای تفریحی به ویژه تیراندازی و شنا که مورد تأکید دین اسلام است می تواند در جذب جوانان به مساجد و حفظ نشاط آنها بسیار مؤثر باشد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: آمارهای اعلام شده از سوی مسؤولان در کاهش بیکاری در جامعه با روند ارسال نامه به دفتر امام جمعه تبریز سازگار نیست و این مسأله به قوت خود باقی است، اشتغال یک مسأله مهم و اساسی کشور است و باید مسؤولان امروز و آینده متوجه آن باشند.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوی و شورای‌های اسلامی شهر و روستا، گفت: جوان عدالت طلب و به فکر احقاق حق مظلومان است و آلودگی دنیا او را در خود غرق نکرده است، بنابراین جوانان باید با حضور پرشور و انتخابی اصلح در انتخابات شرکت کنند تا بار یگر شاهد ضعف دشمن باشیم.

رییس شورالی عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با ابراز تأسف از ورود برخی افراد به شوراها آن را موجب نارضایتی و گله مندی مردم دانست و افزود: حضور آگاهانه در انتخابات شورا نیز مانند انتخابات ریاست جمهوری مهم است و موضوعیت دارد، افراد مخلص، ولایت‌مدار و انقلاب را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط سخت اقتصادی، رکود، بیکاری و گرانی قابل تحمل نیست و سبب آزار مردم شده است، تصریح کرد: کسانی را باید انتخاب کنیم که توانایی حل مشکلات مردم را داشته باشند و به به فکر اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان و معیشت مردم باشند./202/854/ب1

ارسال نظرات