۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۰۶۸
فرهنگ و دولت آینده(۳۴)

رسیدگی به مشکلات جوانان نقطه کانونی دولت اسلامی باشد

عضو مجمع نمایندگان طلاب گفت: دولت آینده باید نیروهای فرهنگی جامعه را در همه ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی پشتیبانی کند.
حجت الاسلام مسلم درگاهی فرهنگ و دولت آینده

حجت‌الاسلام مسلم درگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، دولت را خادم ملت خواند و گفت: خادم واقعی ملت آن دولتی است که اجراکننده منویات رهبر معظم انقلاب باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با اشاره به یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در دولت‌های قبلی وجود داشته است، اظهار داشت: متأسفانه یکی از مسائلی که در دولت‌های قبلی فراموش شده یا کمتر به آن پرداخته شده است، مسأله فرهنگ است.

دولت باید آرمان‌های انقلاب را احیا کند نه ارتباط با کدخدا را!

وی ادامه داد: متأسفانه باید گفت در دولت فعلی کارهایی صورت پذیرفته که نامی از فرهنگ باقی نمانده است، چراکه گرایش این دولت بیشتر وابستگی به غرب بوده و تمام تلاشش را بر این گذاشته که با کدخدا سازش کند تا به گمان خودش سایه جنگ را از سر ملت بردارد.

حجت‌الاسلام درگاهی یکی از انتظارهای مردم جامعه از دولت آینده را این گونه توصیف کرد: دولت آینده باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را در جامعه احیا کند؛ یعنی فرهنگ اسلامی را احیا کرده و وابستگی به استکبار را قطع کند.

وی افزود: البته ناگفته نماند که در دولت‌های قبل کارهایی برای احیای فرهنگ اسلامی صورت گرفته، اما تا رسیدن به تمدن اسلامی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، بسیار فاصله داریم و از دولت آینده انتظار می‌رود به این مقوله اهمیت بیشتری روا داشته باشد.

دولت جوانان را دریابد!

عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان اینکه دولت آینده باید مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوانان را برطرف کند، عنوان کرد: جوانان نیاز به فرهنگ، تفکر و عقیده دارند؛ اگر جوانی شغل نداشته باشد و ازدواج نکند، طبیعتاً دچار رنگ‌باختگی فرهنگی خواهد شد.

حجت‌الاسلام درگاهی یکی از معضلات اجتماعی که زیبنده یک جامعه اسلامی نیست، اعتیاد معرفی کرد و گفت: در دولت اسلامی که فرهنگ شیعی علوی بر آن حکم‌فرماست نباید مشکلاتی از این قبیل وجود داشته باشد؛ اگر دولتمردان بتوانند مبنای کار خود را فرهنگ شیعی اصیل قرار دهند و ترس و ابایی از اجرای احکام آن چه در سطح داخلی و چه در عرصه بین‌المللی نداشته باشند، جامعه به سوی تعالی و تکامل حرکت می‌کند./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات