۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۴۹۶۰۴۵
امام جمعه زنجان:

خروجی نظام آموزش و پرورش راضی کننده نیست

امام جمعه زنجان با اشاره به ناکارآمدی نسبی نظام آموزش و پرورش، گفت: امروز خروجی این نهاد هیچ کس را راضی نکرده و خانواده ها از وضع تربیتی فرزندانشان در مدارس ناراحت هستند.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان امروز در همایش تجلیل از اساتید حوزه های علمیه خواهران و برادران استان زنجان، با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این همایش، گفت: قرار بود برای هفته معلم با اساتید جلسه ای داشته باشیم که با لطف الهی توانستیم در خدمت حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در این همایش باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سخت کوشی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، افزود: ایشان شخصی است که مسؤولیت های جا مانده را فریاد می کشد، مسؤولیت هایی مانند نماز و زکات که خودشان پس از مطرح کردن آن زحمات فراوانش را به دوش کشیدند.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به قدم های مثبت برداشته شده در زمینه احیای زکات در زنجان، تأکید کرد: ما پس از مطرح شدن موضوع زکات و ساماندهی آن، بیش از 8 میلیارد تومان زکات جمع آوری کردیم که این نشان دهنده برداشته شدن قدم های بزرگی در این زمینه است؛ در حالی که در گذشته حتی به 1 میلیارد نیز نمی رسید.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به مشکل عدم مهارت آموزی طلاب در حوزه های علمیه، گفت: یکی از مشکلات ما در حوزه علمیه این است که بعضا مهارت ها را بلد نیستیم؛ مهارت هایی مانند روش کلاس داری در دانشگاه ها و چندین مهارت دیگر که باید آموخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به راه اندازی کلاس تخصصی آموزش تفسیر در زنجان، خاطرنشان کرد: در این جلسه تصمیم ما این است که عمدتا روی همین موضوع صحبت شود که قرار است حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز چنین کنند؛ البته ناگفته نماند که ما تصمیم داریم رشته تفسیر تخصصی را در زنجان راه اندازی کنیم که این نیز مهارت ویژه ای است.

نماینده ولی فقیه در زنجان در پایان با اشاره به ناکارآمدی نسبی نظام آموزش و پرورش کشور، گفت: امروز خروجی آموزش و پرورش هیچ کس را راضی نکرده و خانواده ها از وضع تربیتی فرزندانشان در مدارس ناراحت هستند، با توجه به اینکه هم خانواده ها و هم حکومت برای مدارس و بحث تربیت فرزندان و آموزش آنها کار می کنند، پس بحث، بحث بالا بودن کمیّت و پایین بودن کیفیت کار است که باید تصحیح شود./949/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات