۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۶۰۴۲
آیت‌الله علوی گرگانی:

معلمان ‌با عمل خود دانش آموزان را تربیت کنند

حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با مهم ارزیابی کردن رفتار عملی معلمان در مدرسه، گفت: در روایت متعددی آمده است که دعوت با گفتار دارای اثرگذاری است اما اثرگذاری دعوت عملی به معارف الهی بسیار بیشتر و بالاتر از گفتار است.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار ناصر حمزه‌ای، معاون اداره کل آموزش و پرورش استان قم، جمعی از رؤسای مناطق و نواحی، اعضای ادارات و تعدادی از معلمان استان قم با اشاره به جایگاه ویژه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: معلمی کاری پیغمبر گونه و رسالتی است که خدا آن را عطا کرده است تا در آن به تعلیم و تربیت بندگان خدا پرداخته شود.

وی با قرائت آیه «وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» ابراز داشت: خداوند متعال در آیه 104 سوره آل عمران تأکید کرده‌ است که منصب معلمی اختصاص به همه ندارد، بلکه خداوند این منصب را بر انسان‌های معدودی عطا کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این مطلب که خداوند شغل معلمی را تنها به عده‌ای خاص عطا کرده است نشان دهنده خاصیتی است که در این افراد وجود دارد که خداوند متعال از آن به عنوان رستگاران نام می‌برد.

وی با خطاب به معلمان حاضر در جلسه، تصریح کرد: شما باید به شغلی که دارید افتخار کنید، چرا که کار شما عزیزان کار پیغمبر گونه و رسالتی است که بزرگان و انبیا آن را بر دوش دارند.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این که خداوند برای کسانی که دارای علم هستند، درجاتی تخصیص داده است، افزود: خداوند بر شما نعمتی عطا کرده است تا محصلان زیر نظر شما باشند، لذا ضمن بیان احکام الهی و دروس روزمره، سعی داشته باشید تا با رفتار عملی خود نیز اقدام به آموزش دانش آموزان کنید.

وی با مهم ارزیابی کردن رفتار عملی معلمان در مدرسه، گفت: در روایت متعددی آمده است که دعوت با گفتار دارای اثرگذاری است اما اثرگذاری دعوت عملی به معارف الهی بسیار بیشتر و بالاتر از گفتار است. از این رو تلاش کنید تا به همراه گفتار، با رفتار عملی خود نیز به دانش‌آموزان آموزش دهید.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: اگر یک معلم به هنگام وقت نماز در نماز جماعت حضور یابد، به صورت غیر مستقیم به دانش آموزان می‌آموزد که اقامه نماز از اهمیت بالایی برخوردار است. اما اگر معلم خود در نماز جماعت حضور نداشته باشد، منجر به بدبینی دانش‌آموزان خواهد شد،‌ لذا همانطور که در تعلیم و تعلم موفق هستید، در عمل نیز آن را نشان دهید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که بعضی چیز‌ها نیاز به بخش‌نامه ندارد، ابراز داشت:‌ بعضی چیز‌ها خدادادی است، خداوند به شما نعمتی داده است که می‌توانید در روح دانش‌آموزان اثر بگذارید، امام صادق(ع) فرموده است؛ نعمت خدا را نادیده نگیرید،  از این رو از این نعمت استفاده کنید و معارف الهی را به دانش‌آموزان آموزش دهید./878/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات